Sitech Skrevet 10. juli 2008 Skrevet 10. juli 2008 Fant i dag til min store glede Core diskene til Ocz i prisguiden til følgende priser: OCZ OCZSSD2-1C32G billigste 1375kr (32gb) 143 MB/s, 93 MB/s (lese/skrive hastighet) OCZ OCZSSD2-1C64G billigste 2160kr (64gb) 143 MB/s, 93 MB/s (lese/skrive hastighet) OCZ OCZSSD2-1C128G billigste 3914 (128gb) 143 MB/s, 93 MB/s (lese/skrive hastighet) Alle står med forventet annkomst dato 23.7 dvs knappe 2 uker. Ser for meg 2 stk 32gb i raid 0 til OS disk:)
Sitech Skrevet 10. juli 2008 Forfatter Skrevet 10. juli 2008 Visepresident for bedriftsutviklingen hos Fujitsu, Joel Hagberg, sier i et intervju med Computerworld.com at Fujitsu ikke vil begynne med SSD-enheter ennå. Han mener ytelsen ikke står i forhold til prisen, og at kunder som forventer seg vesentlig kortere oppstartstid vil bli skuffet. Ettersom det er skjermen og CPU-en som trekker mest strøm på en bærbar, vil ikke batteritiden bli voldsomt forbedret heller. SSD kan gi deg 15 minutter ekstra på et 5 timers batteri, men det tilsvarer ikke mer enn 5%. Hagberg påpeker også et problem med levetiden. På en harddisk kan samme lagringspunktet brukes millioner av ganger, mens med en SLC (single level cell, én bit per celle) SSD-enhet tillater skriving til samme cellen 100 000 ganger. For MLC (multi level cell, to eller fire bits per celle) SSD-enheter, kan tallet være så lavt somt 1 000 ganger for celler med fire bits. Også Corsair sitter på gjerdet. Paul Watkins, salgssjef for Corsair i Europa, sier at SSD er uaktuelt for dem. Vanskeligheter med teknologien og høy pris setter stopper for markedet, mener han. Lurer på om disse Ocz diskene bruker MLC eller SLC ?
Anv Skrevet 10. juli 2008 Skrevet 10. juli 2008 Core SSD'ene bruker MLC. Tallene er nok ikke så ille som du har nevnt over, det oppgis ca 10.000 ganger og teknologien er under stadig forbedring. Det kommer nok til å skje mye i løpet av året som kommer og jeg tviler på at jeg kommer til å ta i bruk SSD før teknologien er kommet litt lengre. Kanskje jeg kjøper en Core 32GB bare for å prøve.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå