Gå til innhold

Mat og drikke i film og virkelighet


Delvis

Anbefalte innlegg

Har lurt på hvordan folk ofte forholder seg til mat og drikke i Amr. film.

 

Det er sånn at det vanlig de ikke rører, eller bare såvidt rører slikt de får servert i filmer(tar bare en liten bit og lar resten stå..).

 

Feks når noen blir tilbudt en kopp kaffe, så sier de ja takk - men setter ofte denne likevel fra seg uten å røre kaffen før de går.

 

Er dette vanlig skikk i Usa, at de ikke drikker og spiser opp etter seg? Eller er det noe man bare driver med på film for å gjøre det enkelt? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner selvsagt det med at man ikke kan bruke så mye tid på spise/drikke-situasjoner i filmene.

 

Men på meg virker det som de oftest gjør et poeng av å markere at de går fra disse sakene mer eller mindre urørte.

 

Hvis ikke, kunne de jo lett redigert det slik at utførelsen av spising og drikkingen ikke ble tatt med.

Man gjør jo det med andre ting, feks soving eller kjøreturer med bil osv.

Lenke til kommentar
Kan du ikke nevne noen eksempler da? Synes strengt tatt ikke jeg ser dette fenomenet ofte, bortsett fra i middelmådige sitcoms og c-filmer.

 

Det kan bli verre, å komme på noe særlig gode eksempler i nyere filmer. Men ser ikke helt vitsen heller, det er ikke viktig for å si det sånn :closedeyes:

Lenke til kommentar

men det er ikke så uvanelig, da jeg var i USA å besøkte kompisser som studerer der sa de at en uskreven regel er at man kan kjøre så lenge man ikke drikker mer enn 1 øl i timen! hehe.

 

så at det drikkes å kjøres på film er ikke så langt i fra virkeligheten, ikke akkurat å statuere et bra eksempel men.

Lenke til kommentar
Enig med Bacon, dette har jeg virkelig ikke lagt merke til. Velger å tro at jeg er en oppmerkson filmtitter, men dette "fenomenet" må ha gått meg hus forbi.

 

Ja synes jo det er litt rart at det ikke er lagt merke til..hehe.

 

Dette er forresten nevnt på The Movie Cliches List.

 

Feks:

..All movie mothers will prepare a breakfast, usually consisting of scrambled eggs, bacon, etc. Dad and the kids will invariably arrive at the table 30 seconds before Dad has to leave for the office and the kids have to catch the school bus. Each will have time only for a sip of coffee/juice and/or one bite of toast. There must be enough food left over in these homes to feed an emerging nation!..
Lenke til kommentar

Eksempel på dette skjedde i en episode av Studio 60, Danny og Jordan kommer inn på en bar sammen, begge bestiller noe, de snakker litt sammen og så sier Danny "Do you mind drinking alone, I have to...", så stikker han uten å drikke opp. Faktisk uten å begynne å drikke i det hele tatt.

 

Jeg tror ikke folk har et annet forhold til dette i USA, jeg tror det bare er sånt som skjer på film fordi det passer bra ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...