Gå til innhold

BK: Søstjerner på sandet


Anbefalte innlegg

Der var skyllet en masse søstjerner op på stranden ved mine forældres sommerhus. De var meget smukke, men det var uventet svært at finde et godt udsnit! Lyset skiftede med sol og skyer, og jeg tog en del forskellige vinkler i lys og skygge. Efter at have slettet de uinteressante har jeg ca. 20 tilbage, og her er tre af de, jeg synes bedst om: To i sol, og et i skygge.

 

Jeg vil meget gerne have feedback om hvad der fungerer bedst mht. vinkel, udsnit, belysning etc.

post-80798-1215608928_thumb.jpg

post-80798-1215608951_thumb.jpg

post-80798-1215609130_thumb.jpg

Endret av MetteHHH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ville ha valgt et tettere utsnitt slik at en kan se mønstrene på overflaten til både sjøstjernene og skjellene bedre. Villa ha også økt på fargemetningen og kontrasten.

 

Her er en til dig Autoxave, med mere kontrast og mindre udsnit. Noget i den retning?

 

...men jeg må sige, at det var det bløde sand og de milde farver, der slog mig ved oplevelsen. Det er fra Skagen, hvor lyset er meget blødt og farverne lyse og dæmpede...

post-80798-1215765383_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Først; Jeg har ingenting i mot store bilder. De bare "zoomer" jeg ut.

 

Så; Bildene synes jeg var fine. De er jo ikke "perfekte", men det er det jeg liker ved dem. Fine bilder til å skrive ut i en serie og henge på veggen på hytta eller sjøhuset. Koselige sommerbilder :)

 

... Minner meg på at jeg får sommerferie om 3 timer...

Lenke til kommentar

Jeg likte bildet i midten best. Der er vinkelen, komposisjonen og lyset bedre enn på de andre to bildene, og (nesten) ingen er kuttet. Jeg trodde alt det hvite var steiner først :) Kjempefine bilder! Er enig med deg at de milde fargene gjør seg her.

 

Edit: typo.

Endret av mirwais
Lenke til kommentar
Jeg ville ha valgt et tettere utsnitt slik at en kan se mønstrene på overflaten til både sjøstjernene og skjellene bedre. Villa ha også økt på fargemetningen og kontrasten.

Stort sett enig i dette, men det må være variasjon. Nå har de alle omtrent samme utsnitt, men forskjellige utsnitt på hvert bilde ville gitt en bedre serie. Ellers er jeg enig.

 

Det siste er fint, men mest fordi det bryter kraftig med de andre. Og så liker jeg monotonien i det.

 

Størrelsen strider med retningslinjene for forumet, og det må vi alle forholde oss til. Noen sitter på enda tregere linjer enn meg, og de sliter alvorlig med slike størrelser. Sjekk de nye retningslinjene som er signert Aestius, øverst på siden som annonsering/sticky.

Lenke til kommentar

Det er sikkert blitt sagt før, men bildene er enormt store!

 

Det første bildet er tatt rett ovenfra og ned? Når jeg ser på det føles det som jeg har mistet min egen balanse. Det var litt snodig for meg å oppdage.

Fargene er fine, men bilde #2 ble klart best i mine øyne, dog kunne utsnittet vært noe tettere.

 

Alt i alt...fine bilder av søstjerner :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GnBeuk
Sjø*

 

Prøver du at lære mig at tale rigtigt Norsk? ...Det bliver nok en hård opgave! :!:

 

Hahaha så bare hva navnet på tråden het...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...