Gå til innhold

BK: Birkenau


Anbefalte innlegg

Var på klassetur i fjord og fikk tatt et bilde med det dårlige digital kameraet jeg hadde med. Har ikke tenkt på det før nå, men fant det fram og satt meg ned for å redigere litt på det. Hva syns dere? Er det førse bilde jeg egentlig har tatt som føles riktig. Eneste er bak på himmelen så er det noe på siden der..

Har ikke speilrefleks, men har bestilt et SOny A200

 

 

 

2verdenskrig_.jpg

Endret av Henry9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg likte det veldig godt, kansje litt klisje med togsporene (inn til en konsentrasjonsleir?) og i tillegg svart hvitt. men likefullt et flott bilde.

men det kan se ut som om du har en horisont som ikke er helt rett, noe i alle fall jeg opplever som veldig forstyrrende.

Lenke til kommentar

Husk å legge inn bildene som vedlegg. Hosting er ikke lov; og er til irritasjon for mange. En how-to finner du her.

 

I og med at du har brukt et kompakt-kamera, så skal jeg ikke være for hard mot den utbrente himmelen. Den skeve horisonten er nevnt; jeg kunne i tillegg tenkt meg mindre himmel og mere av skinnene.Sort/hvitt passer tema på en måte. Ulempen er man distanserer seg fra problemstillingen på en måte; sort/hvitt = gamle dager = sånt skjer ikke nå. Og det stemmer desverre ikke.

 

Tom

Lenke til kommentar

Interessant mening, Tom. Men fullt så streng er ikke jeg. Men jeg er glad du bringer det opp fordi jeg har tenkt på temaet i det siste.

Og ideen din kan være god, men jeg godkjenner denne klisjeløsningen.

 

Det er som nevnt av de to andre noe klisjemessig over det. Både konverteringen og togsporet mot KZ-leiren er mye brukt symbolikk. Det at du har et så lavt standpunkt for kameraet er litt annerledes i forhold til andre lignende bilder, og får veien til leiren til å virke mer uendelig, så det liker jeg. Men på mange andre måter typisk for den typen bilder. Og skal det ha et gammelt preg trenger det litt støy.

 

Ikke link til bilder, men legg dem inn som vedlegg. Regler som er fornuftige.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Jeg likte veldig godt at kameraet ikke var midt i togsporet. Når jeg ser på bildet virker det som om jeg skal ta av på sporskiftet rett der framme på grunn av dette. Aner ikke hvor det sporet ender, men jeg vil uansett ikke bort til huset der :)

Med et annet kamera hadde du kanskje kunnet løftet bildet enda et hakk, men jeg mener du har truffet godt med dette også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...