Gå til innhold

Jobb innenfor webdesign [Skaffe kunder]


Anbefalte innlegg

Veit ikke om det laget en lignende tråd. Men det jeg lurer på er. Jeg og en kompis har drevet med at med webdesign(Jeg designer han koder xhtml,css,php ++) en god stund nå så vi vurderer lage en liten bedrift sånn at vi blir litt mer seriøse.

 

Men finner det veldig vanskelig finne kunder. Da mener jeg litt mer seriøse kunder enn cs folk på irc som skal ha utrolig billig design osv. Helst gratis.

 

Ingen av oss har utdannelse innenfor noe enda, men begge skal helt klart bli noe innenfor dette om noen år. Så hadde vært en fin erfaring for oss. Jeg er akkurat nå designer for gaming/hostisting community`t o2gaming/o2hosting. Men ja er lei alt som heter cs og spill sider, så vill ha noe mer spennende. Samme gjelder for kompis

 

 

Så lurte egentlig bare på hva vi kan gjøre for og skaffe kunder? Noen der ute med tips eller andre løsninger til noe?:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil anbefale å begynne med å lage noen presentasjonssider for venner og familie dersom dere kjenner noen som kan trenge en webside. F.eks. lage en side for rørleggerfirmaet til en onkel. Bekjente gir ofte den friheten man trenger for å ende opp med et bra (og sikkert litt stilig) resultat. Etter to-tre jobber har dere et greit grunnlag for å lage en portfolio.

 

Nå er det lettere å markedsføre seg videre. Ta kontakt med lokale bedrifter og forhør dere om noen trenger en webside - og skaff kunder på den måten. Det er mange andre som tilbyr samme tjenester, og relativt liten sannsynlighet for at kundene oppsøker dere i startfasen. Vær på tå, let etter kunder, men avslutt en jobb før dere starter på en ny.

 

Stå på og lykke til!

Lenke til kommentar
Veit ikke om det laget en lignende tråd. Men det jeg lurer på er. Jeg og en kompis har drevet med at med webdesign(Jeg designer han koder xhtml,css,php ++) en god stund nå så vi vurderer lage en liten bedrift sånn at vi blir litt mer seriøse.

 

Men finner det veldig vanskelig finne kunder. Da mener jeg litt mer seriøse kunder enn cs folk på irc som skal ha utrolig billig design osv. Helst gratis.

 

Ingen av oss har utdannelse innenfor noe enda, men begge skal helt klart bli noe innenfor dette om noen år. Så hadde vært en fin erfaring for oss. Jeg er akkurat nå designer for gaming/hostisting community`t o2gaming/o2hosting. Men ja er lei alt som heter cs og spill sider, så vill ha noe mer spennende. Samme gjelder for kompis

 

 

Så lurte egentlig bare på hva vi kan gjøre for og skaffe kunder? Noen der ute med tips eller andre løsninger til noe?:)

 

 

Hei!

 

Dette høres interessant ut.

 

Jeg vil gjerne høre hvilken programmer dere bruker til å designe og kode.

 

Jeg selv bruker veldig mye Adobe Fireworks, 3ds studio max og Adobe Flash.

 

I det siste så har jeg mottat en del henvendelser fra større aktører (da mener jeg bedriftsmarkedet) som vil ha utbedring på design/mønstring/logo/hjemmeside/profil/markedsføring/ ++

 

Jeg har nå tatt til meg 2 prosjekter men føler at de prosjektene begynner å presse på. Så med andre ord så trenger jeg hjelp.

 

 

Gjerne email meg på [email protected]

 

List opp programmer dere spesialiserer dere på og relevant personopplysninger så tar jeg kontakt snarlig!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Som mange andre her har nevnt, start med å bygge opp en god portfolie. Dette kan godt være gratisprosjekter for venner og bekjente, det som er viktig er at dere får noe å vise frem som ligger ute slik at potensielle kunder kan se på både design og funksjon.

 

Så kan dere jo begynne med å se litt rundt etter bedrifter i nærmiljøet som ikke har webside (eller som har en utdatert en) og reise rundt og presentere deres tjenester for å forsøke å komme dere inn der. Er jo godt mulig dere kan utnytte kontakter av deres foreldre også for å få en fot inn døra.

Lenke til kommentar
Vel.. mulig jeg er helt ute på jordet nå, men; Registrere dere hos brønnøysund-registeret? :/

http://www.brreg.no/

ja, Du er helt på jordet. :)

 

Finnes det andre steder å reklamere for siden sin på da?

Hvorfor er det på jordet?

 

Ved åregistrere seg i enhetsregisteret i brønnøysund havner dere trolig i flere registre, for eksempel gule sider. Hvor tror dere mange begynner å lete når de skal skaffe kompetanse?

Lenke til kommentar
Vel.. mulig jeg er helt ute på jordet nå, men; Registrere dere hos brønnøysund-registeret? :/

http://www.brreg.no/

ja, Du er helt på jordet. :)

 

Finnes det andre steder å reklamere for siden sin på da?

Hvorfor er det på jordet?

 

Ved åregistrere seg i enhetsregisteret i brønnøysund havner dere trolig i flere registre, for eksempel gule sider. Hvor tror dere mange begynner å lete når de skal skaffe kompetanse?

 

Men du må også tenke litt lengere enn som så, det er ikke så simpelt å drive et selskap alene. Du har ingen sjans til å kjøre et safe kjør med AS der det vil foreligge alt for mye formelt arbeid. Velge ANS, DA eller NUF kan bli risikabelt og samtidlig vanskelig få seriøse aktører til å bite på.

Jeg har selv et AS og har hatt flere porteføljer med flere kunder og rådgivere. De aller fleste jeg har hatt kontakt med har større tro på AS enn billigselskapsformer :)

Lenke til kommentar
Men du må også tenke litt lengere enn som så, det er ikke så simpelt å drive et selskap alene.

Hvorfor skal du få ting til å høres så komplisert ut, ett enkeltmannsforetak koster ikke noe å registere og det eneste man trenger å holde styr på er inntekter og utgifter.

Lenke til kommentar
Men du må også tenke litt lengere enn som så, det er ikke så simpelt å drive et selskap alene.

Hvorfor skal du få ting til å høres så komplisert ut, ett enkeltmannsforetak koster ikke noe å registere og det eneste man trenger å holde styr på er inntekter og utgifter.

 

Det er ikke det at det er komplisert. Det er det at jeg har liten tro på å oppdrive nybegynnere til å starte et selskap. Ihvertfall når den personen har tenkt å gå skole.

 

Med dagens statestikk for hvor mange som går konkurs daglig så har jeg blitt mer forsiktig med å anbefale starte selskap. Det er så mye mer som må ligge bak enn bare inntekter og utgifter. Du må ha forretningsmodell, budsjett, regnskapsføring, markedsplan.++ Det er så mye om må gjøres for å faktisk lykkes. Det er ihvertfall mitt syn på business.

 

peace out

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...