Gå til innhold

Acer 5930G vs Dell XPS M1530


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Står og lurer på en av disse. Heller mot Aceren akkurat nå. Ser Acer opererer med hakket kvassere skjermkort der Dell'en kjører bedre cpu.

 

Hva tror dere er det beste valget? Målet er vel å kunne dra Age of Conan. Om Aceren takler dette, blir valget enkelt.

 

Inputs?:)

Endret av Novis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann.

 

Står og lurer på en av disse. Heller mot Aceren akkurat nå. Ser Acer opererer med hakket kvassere skjermkort der Dell'en kjører bedre cpu.

 

Hva tror dere er det beste valget? Målet er vel å kunne dra Age of Conan. Om Aceren takler dette, blir valget enkelt.

 

Inputs?:)

 

tror acer'en tar age of conan så eg ville ha tatt den :yes:

 

men et er bare min mening :p

Lenke til kommentar
Tror det blir aceren ja.. Men kom på en ting. Den har ikke Æ Ø Å på tastaturet? Det er da ikke noe særlig :(

Hvor har du det i fra? Er det sant? Jeg også vurderer denne maskinen.

aceren har Æ-Ø-Å. sitter med den på fanget så;)

 

ahh takk! Jeg bare så ingen Æ Ø Å på bildene til elprice og fryktet det værste. Eneste mysteriet som står igjen da er denne Centrino 2 debatten :p Sitter det en centrino 2 inni der eller ikke? Og er det eventuelt verdt å vente til det kommer en med denne nye cpu'en :)

Endret av Novis
Lenke til kommentar
Tror det blir aceren ja.. Men kom på en ting. Den har ikke Æ Ø Å på tastaturet? Det er da ikke noe særlig :(

Hvor har du det i fra? Er det sant? Jeg også vurderer denne maskinen.

aceren har Æ-Ø-Å. sitter med den på fanget så;)

 

ahh takk! Jeg bare så ingen Æ Ø Å på bildene til elprice og fryktet det værste. Eneste mysteriet som står igjen nå da er denne Centrino 2 debatten :p

 

 

kas debatt e det då??

Lenke til kommentar

Kev-yeh sier han har Centrino 2 merket på sin 5930. Fantasticone sier at det til og med står i manualen. Men andre avbekrefter dette med at denne plattformen ikke kommer før tidligst 14. juli.

 

Om man titter på screenshotten til Kev-yeh så kjører cpu'en hans en FSB på 1064. Tar man en titt her så står det følgende om Centrino 2 plattformen:

 

"a second-generation Intel Core 2 Duo (code-named Penryn) 45nm processor with 1066 MT/s FSB with clock speeds ranging from 2.26 GHz to 3.06 GHz, also featuring SSE4.1 support, which adds 47 new instructions to SSSE3."

 

Kev-yeh sin cpu kjører dog på 2,0 ghz og ikke 2,26. Men Santa Rosa cpu'en skal være 800 FSB, så jeg tror heller ikke vi snakker om Santa Rosa på denne laptoppen.

 

Må si meg noe forvirret over dette :p

Endret av Novis
Lenke til kommentar
Kev-yeh sier han har Centrino 2 merket på sin 5930. Fantasticone sier at det til og med står i manualen. Men andre avbekrefter dette med at denne cpu'en ikke kommer før tidligst 14. juli.

 

Så hva skal man tro :)

 

glad viss noen kan fortelle meg hvordan jeg finner ut om det er centrino 2:) men finner ingenting som tydert på at det ikke er det.. men regner heller ikke med at intel gir fra seg centrino 2 merker om de ikke har sendt ut centrino 2:s

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte nå denne laptoppen og må si den duger i bøtter og spann til mitt spill-forbruk. Eneste jeg har problemer med er at speakerene har en tendens til å sprake en del, til og med på moderate lydnivåer. Virker som det henger sammen med enkelte frekvenser. Uansett åssen innstilling jeg setter den på.

 

Flere som har opplevd dette?

 

Ellers hadde jeg 2 døde piksler. Det var litt kjipt :(

Endret av Novis
Lenke til kommentar

Du har gjort et godt kjøp. Har hatt denne laptopen i et år nå, fungerer fortsatt. Eneste minuset med den er vel strengt tatt vista. Men ellers så fungerer fortsatt alt som det skal, og batteri levetiden er fortsatt den samme som den var da jeg kjøpte den.

 

Om du skal oppdatere skjermkort drivere så kan du finne det her. Ettersom nVidia ikke gidder å levere egne drivere egnet for laptop kortene dems så er dette et godt alternativ. Jeg kan bekrefte at de fungerer å gir økt effekt. Om ting går skeis, så er det bare å kjøre en restore av driveren med restore saken som fulgte med laptopen (ligger i start menyen en plass).

 

Angående lyden så håper jeg ikke du forventet allverden. Det er å blir en laptop, så litt spraking er det nok uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...