Gå til innhold

Test: Samsung P2


Anbefalte innlegg

DAB? er ikke det radio? Så du sier det kanskje vil funke? For da bestiller jeg en sånn en fra sør Korea(har mulighens en bekjent der).

 

Spilleren med DMB har også 46 timers batteri (35 på orginal) og 7 timers video(tror det er 5 på p2) samt en klarere skjerm. Det eneste kjipe er at den er 1,5mm tykkere:P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DMB står for Digital Multimedia Broadcasting, og er standard for mobil-TV som har tapt kampen i Europa mot DVB-H. Hovedargumentet for å velge DMB over DVB-H i Norge er at DMB sendes med samme teknologien som det digitale radionettet (DAB).

 

Telefonen jeg nevnte er Samsung P900, men jeg vet ikke om den faktisk fungerer på det norske DAB-nettet da jeg ikke vet om noen som har testet den i Norge. Om du skal kjøpe P2 med DMB-mottak fra Korea ville jeg også sjekket om DMB-delen fungerer med engelsk eller norsk språk (om den som selges i Korea kun støtter koreansk må du legge inn feks FW for Australia, og det er ikke sikkert at den støtter DMB-delen).

 

Det er så vidt jeg vet ingen som sender DMB-sendinger i Norge så jeg tviler på at du får sett noe særlig TV på denne.

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

Dette vil si at man får spilt av .flac - filer ikke sant? Trenger å få bekreftet dette før jeg setter i gang med bestillingen av erstatning for en nylig solgt ipod. Utrolig digg å kvitte seg med itunes!

Lenke til kommentar
Dette vil si at man får spilt av .flac - filer ikke sant?
Nei, Ogg Vorbis er et åpent, men kombrimert lydformat. Selv foretrekker jeg 256kbps .ogg-filer fremfor de andre komprimerte lydformate, men om du er ute etter støtte for åpne, tapsfrie formater er nok ikke P2 å satse på.

 

Selv tenker jeg å handle en Irvier Spinn når den blir tilgjengelig i 16GB, og den støtter både FLAC og Ogg Vorbis.

Lenke til kommentar
Dette vil si at man får spilt av .flac - filer ikke sant?
Nei, Ogg Vorbis er et åpent, men kombrimert lydformat. Selv foretrekker jeg 256kbps .ogg-filer fremfor de andre komprimerte lydformate, men om du er ute etter støtte for åpne, tapsfrie formater er nok ikke P2 å satse på.

 

Selv tenker jeg å handle en Irvier Spinn når den blir tilgjengelig i 16GB, og den støtter både FLAC og Ogg Vorbis.

 

Nice! :) Men hva med Sandisk Sansa Clip f.eks. Går det an å bruke rockbox får å få spilt av .flac på den?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...