Gå til innhold

BK: Sirup på torget

Gjest Slettet-77do0b

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-77do0b
Skrevet (endret)

Aner ikke helt hvorfor, men jeg liker dette bildet veldig godt og mener at jeg fikk til et bra portrett. Så derfor er jeg nysgjerrig på hva dere har å si på det? Denne trivelige damen sto på torget i Kristiansund og solgte sirup på "Bondens marked" for en måneds tid siden.

Utstyr: Dama sitt Olympus E-500 og standard zoom-kit (40-150mm)

post-136301-1215416998_thumb.jpg

Endelig versjon:

post-136301-1215587127_thumb.jpg

Ingen ting å rette opp, da bordet som saften/sirupen sto på var skeivt i utgangspunktet. Hard liten ramme og utsnittet vil jeg ikke ta noe mer på =)

Endret av Slettet-77do0b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Saftselgeren din så i utgangspunktet ikke ut som noe, men når jeg åpnet det ble jeg mer fortrolig med bildet. Det kunne virke rotete, men det at personen bak disken tar kontrollen over situasjonen stjeler blikket og fokus. Det fungerer bra for meg.

Skrevet

Synes også det er et varmt og dejligt portræt - det fik mig til at smile. Du har fanget noget af damens personlighed, og billedet har både ro og dynamik på en gang.

En lille detalje: Jeg synes den sorte tagbagagebærer stjæler lidt opmærksomhed, fordi den er det absolut mørkeste element i billedet. Der skal kun en lille smule beskæring til, for at få den væk, så det ville jeg nok prøve, hvis jeg var dig.

Gjest Slettet-77do0b
Skrevet

Takker for kommentarer. Prøvde å kutte bort mer av de sorte flaskene nederst, samtidig legge på en softere ramme. Vet ikke helt hva "tagbagagebærer" er, men jeg regna med at det var de flaskene ;)

post-136301-1215501941_thumb.jpg

Skrevet
Takker for kommentarer. Prøvde å kutte bort mer av de sorte flaskene nederst, samtidig legge på en softere ramme. Vet ikke helt hva "tagbagagebærer" er, men jeg regna med at det var de flaskene ;)

post-136301-1215501941_thumb.jpg

Var nok ikke det - Mette siktet til takstativet til bilen oppe i høyre hjørne. Jeg lurer også på om flaskene skulle vært rettet opp litt ?

Men et herlig portrett - det er det.

Tom

Gjest Slettet-77do0b
Skrevet (endret)

Åja nå er jeg med =D Tag=tak bag bærere. Hehe tidlig på morgenen og kaffen er så vidt på vei ned ganen.

Me får prøve å kutte enda litt til da vettu ;)

Dersom flaskene blir rettet opp, blir personen stående på skrå. Du ser at innholdet i flaskene også heller til skrå. =)

post-136301-1215503544_thumb.jpg

Endret av Slettet-77do0b
Skrevet

Tror det hadde vert "finere" om kanten på biltaket hadde gått parallelt med rammen rundt. Slik det er nå så ser en at det er skeivt.

Utfadingen i kantene på siste versjonene synst jeg ikke noe om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...