Gå til innhold

Alt plass, og nok kjøling?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har dette oppsettet på PC'en min

 

1. Er det plass til 2 Sapphire HD 4870 i det kabinnettet og på hovedkortet uten at det dekker til noe spesielt, er nær noe det ikke skal, og at det har plass.

 

2. Er den kjølingen jeg har bra nok? Skal ha et 4870 nå, og et til jul.

Bør jeg kjøpe bedre/flere vifter før jeg kjøper 2. HD 4870?

Holder den kjølingen til et 4870? Skal ikke overlokke eller noe sånt, og heller ikke sette på ny kjøler, hvis det ikke trengs.

 

 

Takker mye for alle seriøse svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Dette er alt blitt svart på og svaret er ja. Det er nok av plass og nok av kjøling.

Jeg sa også at vis du ønsket mer kjøling vis du føler at tempraturene er for høye for din smak så kjøp flere vifter til jul.

Men 3 120mm vifter skal være nok for ditt bruk.

Lenke til kommentar

1. Bygde nettop ny pc for en kompis, han hadde samme karbinett + hovedkort, og 2 GT 9800 gtx hvis du plasserer 2 stk Sapphire HD 4870 vil du ikke får brukt den ene pci utgangen, vanskelig å få kommet til Sata koblingene på HK og "ramlåseren" :p den som du trykker ned for å få ut rambrikkene vil bli dekket av sjermkortet. Men du får plass :)

 

2 Kjølingen på selve karbinettet er veldig bra, men vet ikke så mye om Sapphire HD 4870 om det er en skikkelig ovn eller ikke. :p Men jeg vil tro de kommer til og ligge på rundt 50-80 grader på vær av gpu kjærnene, med standar kjøling :) Personlig tror jeg at du ikke trenger noen fler vifter hvis du ikke skal OC som du sa :)

Lenke til kommentar

Tusen takk for all hjelpen :)

 

Spurte her også donnieakalefty, fordi det egentlig hørte til her.

 

 

Saft_Tube; vil jeg få bruk for alle PCI på mitt oppsett?

Altså, får jeg plass til alt på mit oppsett. (Ikke så proff på dette :p)

 

Takker mye for hjelp :)

Endret av Fred7555
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Jeg kan ikke se at du skal bruke noen av PCI sporene jeg, Så du skal ikke ha noen problemer da. Har du lagt til noe du skal ha i pci sporene? Utenom skjermkortene men de skal jo PCI-ex sporene så.

 

 

Bare hyggelig og kunne hjelpe. Lykke til med pc-en

Lenke til kommentar

Hehe finner ingenting som du skal ha i pci sporene dine :) Men du får med Hovekortet, en sånn usbkontakt med 4 stk eller noe som du kan plassere i pci sporene, men siden du har en 8 stk på HK så er denne ubrukelig :)

 

Og dessuten hvis du har planer om og sette inn ett nettverkskort siden det ikke finnes på HK (ikke tråløst, som følger med HovedKortet) klarer du fint å plassere det helt innerst... men du må nok ta ut Sjermkortet først hehe :)

 

Så min mening pci sporene dør ut :p

 

Gled deg til du får pcen... (Kjøp crysis for å få litt grafikkglede)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Litt oppklaring til trådstarter, siden Saft_Tube tydeligvis ikke har det minste snøring på hva han snakker om...

 

Og dessuten hvis du har planer om og sette inn ett nettverkskort siden det ikke finnes på HK (ikke tråløst, som følger med HovedKortet) klarer du fint å plassere det helt innerst... men du må nok ta ut Skjermkortet først hehe
Feil, Det er nettverkskort på dette hovedkortet som kan brukes til kablet nett. Det følger derimot ikke med trådløst nettverkskort. Du trenger heller ikke og ta ut et eller flere av skjermkortene for og få satt nedi et nettverkskort.

 

Hehe finner ingenting som du skal ha i pci sporene dine smile.gif Men du får med Hovekortet, en sånn usbkontakt med 4 stk eller noe som du kan plassere i pci sporene, men siden du har en 8 stk på HK så er denne ubrukelig
Feil, Denne USB overgangen kan han likevel bruke, siden den ikke tar opp et pci spor, den festes på samme måte som et pci kort, men bruker kabel for og kobles til hovedkortet

 

Bygde nettop ny pc for en kompis, han hadde samme karbinett + hovedkort, og 2 GT 9800 gtx hvis du plasserer 2 stk Sapphire HD 4870 vil du ikke får brukt den ene pci utgangen, vanskelig å få kommet til Sata koblingene på HK og "ramlåseren" tongue.gif den som du trykker ned for å få ut rambrikkene vil bli dekket av sjermkortet. Men du får plass smile.gif

Du bygde en PC med samme hket og to 9800GTX? jeg håper virkelig at han som har den pcen har tre eller flere skjermer. Dette hket støtter nemlig IKKE SLI!

 

Det er heller ikke vanskelig og komme til s-ata portene på hket, men de to portene som havner mellom skjermkortene kan være vanskelig og komme til, men ikke vanskeligere enn at en fint kan få dyttet de nedi.

 

Hadde jeg vært trådstarter hadde jeg tatt alt Saft_Tube med en solid klype alt, fyren har jo ikke peiling på hva han snakker om...

 

Jeg er også litt usikker på om dette kabinettet vil være en så god løsning til et crossfire oppsett, kabinettet er ikke bygd med tanke på kjøling, det er bygd med tanke på stillhet. Så forvent varme skjermkort.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Gratulerer !

 

Prøvde bare og hjelpe med mine erfaringer. Som tydeligvis ikke er nok!

 

Ja, brukte bare ett sjermkort.

 

Når dine erfaringer ikke stemmer med virkeligheten skal vi bare la være og gjøre noe?

Lenke til kommentar

Haha tragisk av deg Pac Man :!: , greit nok at Saft tube hadde noen feil, men alt i alt var jo spørrsmålet om han fikk plass og svaret var jo "JA"

 

Og slik grundig retting er jo bare for å være stygg.. Kunne jo bare skrevet det slik som "Henzorz" gjorde.

 

Off topic...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Haha tragisk av deg Pac Man :!: , greit nok at Saft tube hadde noen feil, men alt i alt var jo spørrsmålet om han fikk plass og svaret var jo "JA"

 

Og slik grundig retting er jo bare for å være stygg.. Kunne jo bare skrevet det slik som "Henzorz" gjorde.

 

Off topic...

 

Og du er klar over at det og ha to brukerkontoer strider mor retningslinjene Saft_Tube?

 

 

*rapportert*

Lenke til kommentar

Vel, tusen takk Pac-Man, da fikk jeg svar på det, og et ordentlig svar.

 

Begynte å lure at trødløst nettverkskort var innebygd, men ikke vanlig :wow:

 

Skal ha kabel ja, så det passer fint at jeg ikke trenger et esktra kort :)

 

Vet at det kabinnettet ikke er ment for kjøling, men skal kanskje ha to skjermkort, et i starten, og hvis jeg skal ha et til, blir det vel innkjøp av fler/bedre vidter også.

 

Takk for at det ble oppklart :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...