Gå til innhold

Noen raske spørsmål om 2x 4870 Crossfire i mit Antec P182


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har dette oppsettet på PC'en min

 

1. Er det plass til 2 Sapphire HD 4870 i det kabinnettet og på hovedkortet uten at det dekker til noe spesielt, er nær noe det ikke skal, og at det har plass.

 

2. Er den kjølingen jeg har bra nok? Skal ha et 4870 nå, og et til jul.

Bør jeg kjøpe bedre/flere vifter før jeg kjøper 2. HD 4870?

Holder den kjølingen til et 4870? Skal ikke overlokke eller noe sånt, og heller ikke sette på ny kjøler, hvis det ikke trengs.

 

3. Nå spiller jeg CS 1.6, CS Source og COD 4. Skal kjøpe flere krevende spill etterhvert, som Diablo III (krevende?), men jeg lurer på om det holder/er smart med 2 stk. Sapphire HD 4870, eller om et HD 4870x2 er best.

Håper at 4870 holder, fordi jeg må holde meg ved 15k, og kan kjøpre et til kort til jul, så tror jeg gå får 4870, hvis ingen har noen innvendinger.

 

4. Har jeg nok kontakter på min Corsair TX 750W? Ser at hvert kort trenger 2 kontaker osv, så har jeg alt jeg trenger?

 

 

Takker mye for alle seriøse svar :)

Endret av Fred7555
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Skal være plass til det du ønsker i kabinettet. ser ikke ut som det skal treffe heller noen steder. Hva vifter angår, så er det nok et selv valg avhengig av hva du liker og ha tempraturer på. Men viftene skal avgi nok kjøling så det skal gå greit med mindre du dekker til viftene med løse kabler hengende foran.

Alt som er i veien for at viftene skal gi fin luft sirkulasjon er dumt, så fest kabler og alt så godt som mulig vekk fra viftene eller samle dem så de unngår og bli et problem for luften.

 

Vis du ønsker lavere tempratur eller bare føle deg sikker så kan du gå til innkjøp av flere.

Du kan jo sjekke først med det ene kortet om du er fornøyd med tempraturene du får i kabinettet og så gå til innkjøp av flere vifter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

vis du vil sikre deg noe veldig kjølig ta en titt på denne

Kabinett!

Tempraturen på alle delene er rom tempratur nesten, cpuen min er 3-5 grader varmere enn rommet på ideal. Er lydløst når viftene er stille, er veldig vakkert og behagelig og se på.

Kan si at er en del som har vært på besøk som har lurt på hva det er som står på bordet mitt. Så får du litt show over pc arbeidet ditt også.

Lenke til kommentar
3. Nå spiller jeg CS 1.6, CS Source og COD 4. Skal kjøpe flere krevende spill etterhvert, som Diablo III (krevende?), men jeg lurer på om det holder/er smart med 2 stk. Sapphire HD 4870, eller om et HD 4870x2 er best.

Håper at 4870 holder, fordi jeg må holde meg ved 15k, og kan kjøpre et til kort til jul, så tror jeg gå får 4870, hvis ingen har noen innvendinger.

Strengt tatt spørs det om du vil få noe særlig utbytte av 2 stk 4870, siden du ikke kommer til å spille i oppløsning over 1680x1024 (20-22" skjerm). Har du derimot planer om å kjøpe en 24" eller større skjerm er det ekstra kortet greit å ha.

 

Har sett at HD 4870 X2 kommer til å være klokket litt høyere pr GPU enn de vanlige 4870-kortene, men om det har noen praktisk merkbar forskjell i spill tviler jeg på. Samme gjelder vel og det med å ha to av disse kontra et X2-kort,

 

Tror uansett med oppsettet du har valgt, vil få en spillePC som vil yte i toppklassen for de spillene du nevner - selv med kun et enkelt 4870-kort.

Lenke til kommentar
vis du vil sikre deg noe veldig kjølig ta en titt på denne

Kabinett!

Neh. Hadde heller gått for Antek 182p som er satt opp i det oprinnelige oppsettet. Det demper en del støy, noe en helt åpen løsning ikke vil gjøre. Litt varme er ikke farlig så lenge systemet ikke er ustabilt på grunn av det.

 

PS: Hadde valgt en annen kjøler. Blue Orb er ikke så bra. Legg heller på en 100-lapp og kjøp en Big Typhoon VX - den er ikke så stor og massiv som mange av de andre kjølerne fra f.eks. Scythe, Noctua eller Thermalright men kjøler omtrent like bra.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

[/url]

Neh. Hadde heller gått for Antek 182p som er satt opp i det oprinnelige oppsettet. Det demper en del støy, noe en helt åpen løsning ikke vil gjøre. Litt varme er ikke farlig så lenge systemet ikke er ustabilt på grunn av det.

 

Jeg har det kabinett og jeg merker ikke noe støy eller andre problemer og jeg sitter 20 cm fra pc-en. Men sånt er smak og behag og jeg er veldig fornøyd med tempraturer og at det er stille og rolig.

Jeg var veldig opptatt at det skulle være så stille som overhode mulig og blitt veldig fornøyd i forhold til mitt gamle kabinett. føltes jo ut som et fly i forhold.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Ja.. Velger man komponenter med omhu, skal vel et slikt åpent kabinett gå helt greit. Ulempen er at det er noe som må stå på bordet og ikke kan settes på gulvet under pulten.

 

 

Ja det må jo stå på et bord og ikke under en pult. Er ikke alle som har plass til det på pulten ekke så stor men har man lite bordplass så går det jo ikke.

Skeleton var jo noe for seg selv, var litt for mye "stash" for meg liker tanken at jeg ser alle pc delene. Personlig mening ikke noe mer.

Endret av Slettet-wtZtqAvs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...