Gå til innhold

Alle butikker utsolgt for PS3? Hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jaha?? Kompis har GTA IV på Xbox, jeg på PS3. Å kan ikke akkurat si at det er noen bedre opplevelse på Xbox. grafikken er mer skarp på PS3'n.

Jeg kjøpte min PS3 på Elkjøp, ser også at gamezone.no har inne ps3 :)

PS3 versjonen er mer "blurry" mens xbox'en er mer skarp.

Se f.eks når du kjører ned gata ett sted og du ser at på xboxen er det skarpere og du kan se ting litt mer tydligere enn på ps3'en. Slik opplevde ihvertfall jeg det.

Det synes jeg å, GTA4 ser utentvil bedre ut på 360 og det er alle tester jeg har lest enig i også.

Synes også det lagger mer på PS3.

Får ikke samme flyt på verken 360 eller PS3 som man får med en skikkelig PC

Har du fått testet pc-versjonen av GTA4?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser ut til at vi som ennå ikke har kjøpt PS3 kan være helødige å få denne i løpet av helgen (dersom man ikke må vente på posten). Jeg skjønner heller ikke at et slikt produkt kan ha vært utsolgt så lenge.

djchange:"Rett og slett fordi SCEE ikke fulgte med i timen og dermed ikke fikk med seg at store titler som GTA IV og MGS4 kom til å øke salget av PS3 enormt. "

Hvor har du dette fra?

Og til dere som maser om grafikken på div. spill. Husk at også kabler, skjermer og dugg på brillene spiller inn på opplevelsen.

Skrevet
Og til dere som maser om grafikken på div. spill. Husk at også kabler, skjermer og dugg på brillene spiller inn på opplevelsen.

Ja, dessverre tror jeg det sitter endel idioter der ute med Ps3 koblet til tv'n med scartkabel eller tilsvarende ...

Skrevet

tom watt: Det har jeg fra realitetene og salgstall fra bransjen. Rett etter GTA IV kom på det nordiske markedet så økte salget av PS3 drastisk og etter MGS4 kom så økte salget enda mer. Vips så var brått alle butikker utsolgt for PS3 40GB. En stund så ga SCEE leverandørene lovord om at flere maskiner var rett rundt hjørnet, til de slutt sa at de var tomme og ikke viste når de fikk inn flere. Det er da tydelig at SCEE ble overrasket over økningen.

Skrevet
Jaha?? Kompis har GTA IV på Xbox, jeg på PS3. Å kan ikke akkurat si at det er noen bedre opplevelse på Xbox. grafikken er mer skarp på PS3'n.

Jeg kjøpte min PS3 på Elkjøp, ser også at gamezone.no har inne ps3 :)

PS3 versjonen er mer "blurry" mens xbox'en er mer skarp.

Se f.eks når du kjører ned gata ett sted og du ser at på xboxen er det skarpere og du kan se ting litt mer tydligere enn på ps3'en. Slik opplevde ihvertfall jeg det.

Det synes jeg å, GTA4 ser utentvil bedre ut på 360 og det er alle tester jeg har lest enig i også.

Synes også det lagger mer på PS3.

Får ikke samme flyt på verken 360 eller PS3 som man får med en skikkelig PC

Har du fått testet pc-versjonen av GTA4?

har såklart ikke testet GTA 4 på pc, mente PC spill har bedre flyt enn konsoll. Når jeg har spilt et pc spill, feks bilspil og starter opp PS3 eller 360 så virker alt som å gå i slowmotion :!:

men etterhvert som man spiller en stund så merker man ikke så mye til det, folk som bare spiller på konsoll sitter å synes alt er drit bra.

Skrevet

Etter hva jeg har fått med meg er GTA IV skarpere på PS3 enn på Xbox 360. Men nå har jeg hvertfall endelig fått tak i PS3 :D

Skrevet
Sony holder på med å skifte PS3 modellene fra 40gb til 80gb. Det vil også koste det samme :)

Jau, men fortsatt en drøy måned til denne kommer i salg. De fleste butikker forventer et lite parti av 40GB'ene nå i løpet av de nærmeste 2 ukene.

• 3 uker senere...
Skrevet

Vil det medføre noen komplikasjoner om jeg kjøper 60GB'en fra f.eks. Singapore? Er det noen soneforskjeller eller liknende som kan føre til problemer ved bruk i Norge?

Skrevet
Vil det medføre noen komplikasjoner om jeg kjøper 60GB'en fra f.eks. Singapore? Er det noen soneforskjeller eller liknende som kan føre til problemer ved bruk i Norge?

Så lenge du bruker HDMI koblet til en HD-tv går det greit å kjøpe en ps3 fra singapore eller et annet sted i verden. det er fordi 720p/1080p er internasjonale standarder (med visse unntak..) Har du gammel tv får du problemer...

Spill er sonefrie.

En del Bluray-filmer er sonefrie, og kan spilles.

DVD er kodet og kan ikke spilles.

Garanti kan bli problematisk. Å sende 1stk. ps3 til Singapore for rep. kan bli dyrt.

Og uansett, hva spiller det for rolle om man kjøper 40 eller 80gb? Man kjøper jo bare en 320gb-disk til 500kr og bytter uansett... Står i manualen hvordan du gjør det...

Skrevet
Og uansett, hva spiller det for rolle om man kjøper 40 eller 80gb? Man kjøper jo bare en 320gb-disk til 500kr og bytter uansett... Står i manualen hvordan du gjør det...

De gamle 80GB'ne hadde PS2-kompabilitet osv på lik linje med den gamle 60GB'n.

Skrevet

De gamle 80GB'ne hadde PS2-kompabilitet osv på lik linje med den gamle 60GB'n.

Er det noe man på død og liv må ha? Er man fanatisk opptatt med ps2-spill, har man mest sannsynlig en ps2 liggende. Ikke bruker den HDMI-inngangen på tv'n heller, så den skaper overhodet ingen problemer... Tar bittelitt plass under tv'n, og man får etpar håndkontrollere ekstra i en skuff, men that's it.

Det er snakk om at det kanskje kommer software-emulering senere, men det tar jeg isåfall som en bonus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...