Gå til innhold

Beskyttelse til skjermen på 30D?


Anbefalte innlegg

Nettopp kjøpt Canon EOS 30D (Herlig kamera !!! :) Men skjermen blir veldig fort skitten ettersom man trykker hele trynet sitt oppi den hver gang en tar bilde. Finnes det noe beskyttelse for skjermen, ala som den til Nikon D80? Der har man en plastikkbeskyttelse rundt. Prøvde med noe slags gjennomsiktig kleberlig film over, men denne foringet kvaliteten på skjermen altfor mye til å kunne brukes.

 

Noen forslag? Skjermen er på 2,5"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hehe jeg vet jeg er borti med nesa/skinnet på skjermen. Bruker høyre øye ja. Koslig at dere ikke er borti, men løser egentlig ikke problemet mitt ;)

 

Var ikke ment "negativt", var bare for å få et ca. svar til Hoptikopter. Men det var feil svar anyways :) D40 er vel en del mindre enn 30D.

 

Hvis du sammenligner:

30D

D80

 

Så er skjermen på D80 plassert slik at det er plass til beskyttelse, ser ikke slik ut hos 30D. Men kan hende de har en annen løsning for beskyttelse.

 

Fant denne tho; http://www.cameraclean.co.uk/acatalog/Canon30DSmall.gif

Vet ikke hvor bra den er, ser litt upraktisk ut.

 

edit: kanskje noe slikt ville vært bedre; http://www.adorama.com/CZCA30D.html

Endret av Bjohansen
Lenke til kommentar
Vet ikke hvilken beskyttelsesfilm du har prøvd, men den fra Invisible Shield er i alle fall helt topp. http://www.zagg.com/ . Koster i overkant av en 50 lapp inkl frakt.

 

Kjøpte beskyttelse til min 30D fra MaxFoto som annonserer endel på www.foto.no. Vidar som driver MaxFoto gjør det bare på hobbybasis og har derfor ingen butikk du kan besøke. Ei heller nettside. Han krever også at penger overføres til hans konto før han sender varene. Jeg har handlet flere ganger av ham tidligere og har ingenting å utsette på hans seriøsitet. Om du går inn på www.foto.no og går inn på Markedsplass menyen, han ligger blant annet under kommersielle aktører. Om du sjekker karakterene han har fått så er det stort sett bare 6'ere! Så utrolig mange som har handlet fra ham og bare positivt. Han legger ikke ting ut for salg før han selg har varene i hus, men ta kontakt med ham (du finner kontakt info på hans profil på www.foto.no og spør om han kan skaffe beskyttelse til skjermen på Canon 30D.

 

Jeg kjøpte som sagt det fra ham, det er en glasskjerm som ble limt på originalskjermen via lim som følger med på beskyttelsen. Koster ikke mange kronene, samt om du skulle være uheldig å ripe den veldig opp så bare bytter man. Limet er sterkt så beskyttelsen sitter, men du skal klare fint å ta av + rense vekk gammelt lim før du setter på ny. Jeg har ikke angrett ett sekund på at jeg skaffet det. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...