Gå til innhold

Vil dette oppsettet fungere?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
ja, det vil fungere. Er det 64-bit Vista? Det vil du nok uansett ha.

hva er så mye bedre med 64-bit egentlig? har det noen innvirkning på gaming??

Skrevet

Nei, men det vil la pcen adressere mer minne, noe som resulterer i at du vil få nytte 4 gb internminne, i motsetningn til 32bit, der du bare ville kunne nytte 3 - 3,5 GB.

Skrevet
Nei, men det vil la pcen adressere mer minne, noe som resulterer i at du vil få nytte 4 gb internminne, i motsetningn til 32bit, der du bare ville kunne nytte 3 - 3,5 GB.

hadde du valgt 64-bit fremfor 32?

Skrevet

Om du skal ha 64-bit eller ikke, går litt på hvor mange gb RAM du skal ha. Det ser ut som du skal ha 8gb, noe som jeg mener er litt overkill, så da må du nesten ha 64-bits. Når det gjelder skjermkort, gå heller for HD4850 i crossfire. :)

Skrevet

Det er ikke noe poeng med 8gb RAM, bare så det er sagt. Virker som om at mange som skal kjøpe seg pc tror det... :hmm:

Kjøp heller 4 og vent et år og så oppgraderer du til DDR3 og en annen CPU-sokkel.

Skrevet

Et 64-bit operativsystem kjører dobbelt så raskt som et 32-bit. Du vil ikke kunne utnytte 8 gb minne på et 32-bit. Kun 64-bit systemer støtter 8 gb minne. Vleger du 32-bit system, må du nøye deg med 4 gb som Arne sier.

Jeg kjører 64-bit og opplever ingen problemer. Det eneste problemet jeg opplever er adobe flash. Driveren til flash er 32-bit, noe som gjør at du ikke kan bruke 64-bit Internet Explorer.

hadde du valgt 64-bit fremfor 32?

Skrevet

Ja, jeg snakket om Vista 64-bit.

Du mener det er selve operativsystem-programvaren?

For hvis du mente hele pcen, så trodde jeg du spøkte.

Skrevet
Du får heller ikke utnyttet de 4gb, bare 3.2 av dem. Gå for 64-bit.

Dette er allerede påpekt to ganger i løpet av tråden. Dessuten får du ikke utnyttet nøyaktig 3,2GB, men 4048 - minne som må adresserest til andre ting enn RAM.

Joda, det har jeg fått med meg, men for ordens skyld, så er det operativsystemet som kjører dobbelt så fort? For all programvare kjører ikke dobbelt så fort, bare så det er sagt.

Skrevet

Hvis programmet støtter 64-bit, så vil programmet kjøre dobbelt så fort.

Adobe programmer støtter ikke 64-bit systemer, noe som gjør at det ikke blir forskjell på hhvilket system du bruker. Men har du et program som støtter 64-bit, ja, da blir det dobbelt så fort.

Dette er allerede påpekt to ganger i løpet av tråden. Dessuten får du ikke utnyttet nøyaktig 3,2GB, men 4048 - minne som må adresserest til andre ting enn RAM.

Joda, det har jeg fått med meg, men for ordens skyld, så er det operativsystemet som kjører dobbelt så fort? For all programvare kjører ikke dobbelt så fort, bare så det er sagt.

Skrevet

Fant denne linken på microsoft sine sider. Meget interessant link.

http://support.microsoft.com/kb/946765

Legg merke til Kernel Patch Protection (PatchGuard)

Skrevet

Skjermkortminnet og RAM er to separate ting. De har ingenting med hverandre å gjøre. Skjermkortet har et dedikert minne som bearbeider graphic/didplay.

selv om det er ddr3 skjermkort kan jeg bruke vanlig ddr2 ram?
Skrevet
Skjermkortminnet og RAM er to separate ting. De har ingenting med hverandre å gjøre. Skjermkortet har et dedikert minne som bearbeider graphic/didplay.
selv om det er ddr3 skjermkort kan jeg bruke vanlig ddr2 ram?

takker for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...