Gå til innhold

60g for mye idle?


Anbefalte innlegg

Har nettopp satt sammen et system med en Barton xp2800+ og en Silent Twin-vifte.

Var litt spent på om cpu-kjølern maktet 2800-cpuen så jeg var jævlig nøye med AS3-pasta og tynt lag etc.

 

Pastaen har ikke "satt seg" skikkelig ennå, men de første timene etter OS-install etc. lå temperaturen på ca 60 grader idle i BIOS. Må vel regne med at den ramler opp på 70 grader under 100% load.

 

Er denne temperaturen i grenseland for hva man bør kjøre på?

Kan jeg forvente stor forskjell etter innkjøring?

 

Vet jeg spør litt generelt nå, men har ikke hatt utstyret lenge nok til å si noe om stabilitet etc.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sitter kjøleren skikkelig montert? Prøv å monter den en gang til om det ikke blir bedre.

 

Ja, må nok ta den av og montere på nytt hvis det ikke blir bedre. Det er et MSI-hovedkort så kondensatorene måtte jo selvfølgelig bøyes en millimeter eller to for å få plass, ikke helt bra, men det går hvis man er forsiktig.

Nå skal det jo sies at det er et kabinett med støydempingsmatter, uten noen ekstra vifter, så det er jo ikke noe rart at det blir litt temp. Men siden stillhet er første prioritet her så tenkte jeg å prøve meg fram steg for steg.

Lenke til kommentar
Sitter kjøleren skikkelig montert? Prøv å monter den en gang til om det ikke blir bedre.

 

Ja, må nok ta den av og montere på nytt hvis det ikke blir bedre. Det er et MSI-hovedkort så kondensatorene måtte jo selvfølgelig bøyes en millimeter eller to for å få plass, ikke helt bra, men det går hvis man er forsiktig.

Nå skal det jo sies at det er et kabinett med støydempingsmatter, uten noen ekstra vifter, så det er jo ikke noe rart at det blir litt temp. Men siden stillhet er første prioritet her så tenkte jeg å prøve meg fram steg for steg.

 

Prøv å kjør med kabinettet åpent, dvs uten dører. Da får du en ca indikasjon på om det er kabbis temp som ødelegger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...