Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nytt skjermkort. Null respons på monitor.


Anbefalte innlegg

Hei. En kamerat av meg kjøpte akkurat et nytt skjermkort. Det er et Nvida Bliss 9600GSO PCX.

Fikk montert det i datan og alt funker som det skal, bortsett fra at vi ikke får noe bilde på skjermen. Skjermkortet starter og vifta begyner og gå så tror ikke det er strømen som er problemet.

 

Slik ser pcen hans ut ellers:

 

Hk: Asus M2NPV VM.

Ram: Crosshair 3G.

PS: Bzerk 500Watt.

HD: Seagate 250g.

 

Noen som veit hvorfor monitoren ikke reagerer?

PS: Det gamle skjermkortet var et Geforce 7600gt vis det skulle ha noe og si.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har han kobla til pci-e kontakta?

 

hvis det er tilfellet har jeg vert bortig hovedkort som ikke takler noen skjermkort.

 

og i mitt tilfelle, om jeg ikke husker feil var det et gf 7600gs top silent som ikke fungerte på et lignene hovedkort som kameraten din har.

 

edit:

om det er hovedkortet som ikke klarer å boote med det skjermkortet, kan dere prøve å oppdatere bios med det gamle skjermkortet og putte det inn på ny.

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar

Siden du skriver bliss i navnet på skjermkortet så regner jeg med at det er et Gainward kort?? for jeg bestilte nemlig et geforce 8800gt fra gainward med akkurat det samme problemene som det du beskriver, gjorde alt riktig og byttet til og med hovedkort, sendte det tilbake til komplett som fikk det på mystisk vis til å funke helt fint fint hos dem og betalte over 600 kr i testgebyerer, før det plutselig en dag bestemte seg for å virke helt suppert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...