Gå til innhold

[AoC]Klarer denne pc-en Conan?


Anbefalte innlegg

Hallo, skal kjøpe ny pc og lurer på om denne her ville klart og kjøre Conan med bra grafikk?

 

http://www.lefdal.com/is-bin/INTERSHOP.enf...h4AAAEOyqE03xii

 

om du ikke gidder trykke på linken, her er beskrivelsen:

 

PC-en som gir deg skikkelig god ytelse på spill og videoredigering. Her får du MASSE ytelse til en rå pris!

Her får du en kraftig firekjerners prossesor AMD Quad Phenom 9550 og hele 4096MB RAM minne! Med Nvidia Geforce 8600 med 512MB RAM minne har du et en utrolig kraftig maskin til spill, videoredigering og andre oppgaver som krever mye av din PC. Med en lagringsplass på hele 1000GB har du masse plass til filmer, bilder, musikk osv.

 

Takk for svar! <3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen av disse beregningene stemmer sikkert ikke men de er i vertfall MINE.

 

Prosessor= Du burde ha minst 2.40GHz. Maskinen din har 2.20GHz.

 

RAM= Utrolig bra ;) Men om du kjøper en PC (som den) med 4.095 MB RAM så kreves det en 64 BIT XP/Vista ;)

 

Skjermkoret er ganske bra men burde ha vært litt større ;)

 

Terningkast (AV MEG): 4.

Endret av fantomena
Lenke til kommentar

Er da ikke cpuen det står så mye på i spill da men. den 4kjerners cpun skal vel klare conan helt strålende, men skjermkortet er latterlig dårlig for et så nytt spill. Du bør oppgradere til Ati sin nyeste serie, enten 4850 eller 4870 vis du har penger til det, iallefall for å få kjørt det uten lagg-spikes og slikt. Evt et 8800 Gt-kort, men det sparer du bare rundt 200 kr på.

Endret av Effectiv
Lenke til kommentar
Det bør han i aller høyeste grad ikke gjøre, hvis han har tenkt å spille AoC, fordi støtten for AOC med ATI-kort er ganske shabby.

Nye drivere kommer rett rundt hjørnet, så hvorfor IKKE? Dessuten så virker visst de nye 8.7 BETA driverene mye bedre til AoC ;) Sjekk litt opp før du svarer værsåsnill :p

Lenke til kommentar

Synnes ikke den maskinen er verdt prisen. Anbefaler deg å lære å bygge en maskin selv, du kommer sikkert bare til å kassere den gammle maskinen din uansett så Tower, strømforsyning, lydkort, CD rom er sikkert mulig å bruke omigjen.

 

Lærer du deg å bygge egen maskin idag så har du billig maskinvare for resten av livet, selv skal jeg akkurat til å gå på posten og hente den nye maskinen min til AOC spilling, og den kostet meg bare 3500. Hovedkort, minne, CPU,HD, og skjermkort.

Endret av owie
Lenke til kommentar

Når det gjelder ATi vs Nvidia.

Styr unna ATI for enhver pris, har lest utallige poster på Conan forumene der folk klager på problemer med ATI kort.

Problemene er allt fra dårlig fps til bug av forskjellige slag.

I tillegg hvis du noen gang har tenkt å installere Linux på pc'en så er Nvidia driverne mye bedre enn ATI for Linux.

Lenke til kommentar
Når det gjelder ATi vs Nvidia.

Styr unna ATI for enhver pris, har lest utallige poster på Conan forumene der folk klager på problemer med ATI kort.

Problemene er allt fra dårlig fps til bug av forskjellige slag.

I tillegg hvis du noen gang har tenkt å installere Linux på pc'en så er Nvidia driverne mye bedre enn ATI for Linux.

Og du mener bugs har noe med skjermkort å gjøre?

 

Jeg har Ati på linux jeg (9700) og det er det ingen problemer med. Forresten så har nok hverken nvidia eller ati laget driverene. Dem er laget ved hjelp av reverse engineering

 

Huff, hater fanboys

Lenke til kommentar
Når det gjelder ATi vs Nvidia.

Styr unna ATI for enhver pris, har lest utallige poster på Conan forumene der folk klager på problemer med ATI kort.

Problemene er allt fra dårlig fps til bug av forskjellige slag.

I tillegg hvis du noen gang har tenkt å installere Linux på pc'en så er Nvidia driverne mye bedre enn ATI for Linux.

Og du mener bugs har noe med skjermkort å gjøre?

 

Jeg har Ati på linux jeg (9700) og det er det ingen problemer med. Forresten så har nok hverken nvidia eller ati laget driverene. Dem er laget ved hjelp av reverse engineering

 

Huff, hater fanboys

Tror du må revurdere ditt svar angående drivere til Linux. Ja det er reverse engineered drivere til både Nvidia og ATI, men disse driverne gir ikke noen god ytelse i 3d.

Så er det jo slik at både ATI og Nvidia lager egene drivere nettop for Linux, det er disse driverne som jeg referer til og hvis du hadde fulgt litt med i Linux verdenen så hadde du visst at Nvidia ligger lang foran ATI her.

Og så kan du jo ta en titt på AOC sitt offisielle forum under Technical(eller hva det nå heter). Hvis du sjekker litt her vil du finne at det er mange flere med ATI skjermkort som har problemer enn de som benytter Nvidia.

Hvis du mener jeg er Nvidia fanboi så har du rett i det men det er fordi jeg er overbevist om at Nvidia er bedre enn ATI.

 

Du må komme med veldig gode argumenter for at jeg skal forandre mitt synspunkt på dette området.

Jeg ga ikke tipset om Nvidia fordi jeg prøver å få flest mulig til å benytte deres skjermkort men fordi jeg er overbevist om at de har et bedre produkt all over. Og for at trådstarter skal kunne få en problemfri opplevelse av AOC.

Det er sikkert mange der ute som kjører AOC problemfritt med ATI, men sjangsen ut ifra hva mange på AOC forumet har rapportert er større for at du skal få problemer når du benytter ATI.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...