Gå til innhold

Karmaloop.com - frakt, priser, erfaring osv.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann, Frank.

 

 

I ditt tilfelle kan dette blir dyrt.

Her må du betale mva. som blir 25%

Du må også betale 10,5% i toll, siden dette her er klær.

 

Da blir plutselig summen din på avrundede 981 NOK.

Så må du regne med at det selskapet som toller varen for deg, skal ha sin slant. Dette kan variere fra 100 kr til 600 kr. Det spørs på hvor grådige selskapet er.

Det er selvfølgelig mye å spare ved å handle med dollar, men akkurat her så tror jeg det kan bli lite å spare. Dette tror jeg vil ende opp i ca. 1200 kr.

 

EDIT: Bestillte selv et lass for 2500 kr som raskt ble 3500 kr. Men man skal jo ikke klage på det da det var noe som hadde kostet i overkant av 6000 kr i norge :-D

 

Mvh. eBayer.

Endret av asbjohor
Lenke til kommentar

Har handlet masse fra Karmaloop. Fikk 3 par sko, en bukse og en hettegenser levert på døren av DHL i dag. Gav 1500 inkl. frakt, og dette er varer som hadde kostet meg ca. 4000 i Norge.

 

I tillegg er Karmaloop veldig serviceinnstilte, i forhold til mange norske nettbutikker. Man får raskt svar, og varene blir levert raskt.

Lenke til kommentar
DHL utfører fortolling selv, derfor får du regning. Har skjedd meg noen ganger. Er irriterende at du tror at du slapp toll og så kommer det en regning sånn 2 måneder etter du har kjøpt noe.

Så det er rett og slett umulig å slippe unna tollen, siden de bruker DHL?

Lenke til kommentar
Oddvar Knus: Hvor mange dager er det siden du bestilte klærne? Kom det noe toll og moms utenom frakten og klærne? Ble prisen noe høyere enn det som stod da du bestilte?

Er vel 5 dager siden jeg bestilte. Jeg betalte med kreditkort, og måtte ikke betale noe ytterligere da pakken ble levert. Jeg får nok en regning fra DHL med noe fortollingsgebyr, men det blir fortsatt billig.

 

Den ene genseren jeg bestilte koster 1299, her til lands, jeg gav 1500 for den pluss en bukse og tre par sko. :)

 

Hvilken "kode" brukte du ved bestilling? Jeg glemte å skrive noe der. :p

Lenke til kommentar
DHL utfører fortolling selv, derfor får du regning. Har skjedd meg noen ganger. Er irriterende at du tror at du slapp toll og så kommer det en regning sånn 2 måneder etter du har kjøpt noe.

Så det er rett og slett umulig å slippe unna tollen, siden de bruker DHL?

 

Eneste mulighet er vel om butikken skriver en verdi som er under moms grunnlaget, noe som de sikkert ikke gjør.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

heisann. velger å bumpe denne tråden istedenfor å opprette en ny, siden det gjelder samme nettbutikk.

 

jeg hadde tenkt å bestille en del klær fra karmaloop. nærmere bestemt 18 plagg. tre av disse plaggene er såkalte "kazbah"-produkter. er det noen her som har bestilt slik produkter fra karmaloop før? hva betyr det at det er "kazbah"-produkter? og er det på noen måte mulig å få sendt pakken som gave? i så tilfelle - hvordan?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...