Gå til innhold

Trenger klarhet i ytrykkene en gang for alle!


Anbefalte innlegg

Har fått vondt i hodet siden jeg begynte å lete etter et 9700pro kort

 

 

Men aiw?, retail?, bulk? osv osv. Jeg er ikke ute etter bundles, det er jo hopløse greier som mann har hatt i et år uansett. Jeg vill bare ha en plain kort som er av det beste slaget. (Hva betyr alle orda de legger bak)

 

 

Sapphire Radeon 9700 Atlantis PRO 128MB

AGP, ATI 9700PRO, DVI, TV-Out, Retail

 

Dette har jeg bestilt virket helt plain for meg + at jeg håper det er av det beste, at det ikke er en j..... forkortelse ol jeg har oversett!!!!!!!!!!!!!!

 

(har overklokket mitt point of view kort til 300630 fikk over 4000 fps på den første testen i 3dmark :woot: he he)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har fått vondt i hodet siden jeg begynte å lete etter et 9700pro kort

 

 

Men aiw?, retail?, bulk? osv osv. Jeg er ikke ute etter bundles, det er jo hopløse greier som mann har hatt i et år uansett. Jeg vill bare ha en plain kort som er av det beste slaget. (Hva betyr alle orda de legger bak)

AIW=All-In-Wonder, ATIs løsning med påbygget tuner etc. Enkelt sagt ett skjermkort med tvkort påbygget og mulighet for capture rett fra tv.

 

Retail=Vanlig pakke med kort og software

 

Bulk= Kjedelig grå eske/pakke hvor du kun vil få med drivere (i enkelte tilfeller ikke det en gang)

 

Bundle=Normalt brukt på alt av software og kabler som følger med pakken. F.eks. så er det ofte omtalt bundle på skjermkort. I en bundle kan du f.eks. finne sofware for videoredigering og f.eks. spill.

 

Mener jeg har dekket disse uttrykkene nå, men hvis det er noen som mener jeg tar feil er det bare å skrive inn det korrekte.

 

Enig i at masse av disse uttrykkene kan forvirre.

Lenke til kommentar

AIW = All In Wonder. AIW korta fra ATi er typisk klokka litt lavere enn ikke-AIW korta, men AIW korta er ATi's multimediakort dvs at du får videocapture mulighet osv. Anandtech forklarer kort idéen bak AIW

 

retail = Du får kortet i en fin eske, med driverCD, bundla spill osv.

 

bulk = det motsatte av retail. Du får med det aller nødvendigste, det vil ofte si at du får kortet og bare kortet i en antistatisk pose og that's it. Enkelte produsenter (ATi og Maxtor har vært noen slyngler her) har desverre dårligere bulk produkter (lavere klokka, mindre cache osv) enn retail produktene.

 

Sapphire Radeon 9700 Atlantis PRO 128MB

AGP, ATI 9700PRO, DVI, TV-Out, Retail

 

Sapphire Radeon 9700 Atlantis PRO : den delen tipper jeg du skjønner, merke og modell.

 

128MB = kortet kommer med 128MB RAM (bombe =)

AGP = kortet er et AGP kort og trenger en AGP slot.

ATI 9700PRO = hvilken chip kortet er basert på.

DVI = kortet har DVI (digital video interface for LCD) i tillegg til vga utgangen

TV-out = kortet har tv-ut så du kan få bildet på TVen :)

Retail = forklart tidligere :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...