Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med nytt HK og CPU


Anbefalte innlegg

Hei

 

For en stund tilbake hadde jeg en tråd hvor jeg forklarte jeg hadde problemer med at maskinen bare startet i 1 sek før den slo seg av.

 

Vel, etter dette har jeg kjøpt ny cpu (E8400) men beholdt mitt Asus P5E, da jeg trodde det var cpu som var problemet. Da jeg monterte ny cpu viste det seg at maskinen fortsatt ikke fungerte, den slo seg på¨, forble på, men ingen skjermbilde. Nå er hovedkortet sendt til RMA.

 

Nå har jeg altså kjøpt nytt HK også (Gigabyte GA-x48 DS4), men også nå skulle det være problemer.

 

Problemet nå er at når jeg slår på maskinen, så holder den seg på, men også nå er det ingen skjermbilde. Når jeg ser på vifter (både kabinettvifter og cpu vifte) så ser jeg at de starter, stopper, starter, stopper osv. Ser nesten ut som de ikke får nok strøm. Når det er sagt så er også PSU ny siden første tråd, det står nå en Thermaltake Toughpower 850W i maskinen.

 

Noen som har noen ide til hvor problemet kan ligge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Problemet ligger nok i hovedkortet. Prøv å nullstill jumperen på kortet. Hvis ikke du vet hvordan du kan resette hovedkortet, svar gjerne på denne posten så skal jeg gå gjennom fremgangsmåten.

Det er ikke vanskelig, og krever heller ikke forhåndskunnskaper i BIOS. Det hele skjer automatisk. Alt du trenger å gjøre, er å flytte jumperen fra posisjon 0 til 1 for så å starte maskinen og nullstille kortet. Når du har gjort det, flytter du jumperen tilbake til posisjon 0 og maskinen vil starte normalt.

 

Har forsøkt med annet skjermkort.

Har forsøkt med annet minne.

Har også forsøkt å starte den med bare cpu på hk.

Alt er koblet riktig.

 

Uansett komponenter så er det samme problemet.. Begynner å lure på om noen har kastet en forbannelse over meg :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...