Gå til innhold

HV i Intops


aklla

Anbefalte innlegg

Jeg fikk ett brev her om dagen der HV ville ha meg til å melde meg inn i HV sin nye intops.

det var ekstremt lite info som var der, utenom at det var vakt og sikring i utlandet.

noen som har noe mer info om dette, evt hvor dette kan være til?

 

virket litt som om de hadde det travelt med å få tak i folk, litt "jalla" satt opp, det stod noe om en spørreundersøkelse, men denne var ikke med/fantes ikke.

de skulle vist sende ut første gruppe i sommer en gang, regner med at de mener høsten men...

 

uansett, flere som har fått dette, evt har mer info om HV Intops?

 

edit: noen som vet hva lønn+tillegg ligger på der?

gidder ikke dra ut for vanlig HV-lønn, da drar jeg heller ut som system teknikker.

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke hørt så mye vakt og sikrings oppdrag i INTOPS for HV sinn del, men jeg vet at HV kommer til å stille med et lag til et MOT lag. Står mer om det på mil.no

 

Man reiser heller ikke ut som en del av HV, men blir overført til hæren under oppsettning og oppdrag.

 

Drar ikke ut på HV lønn, lønn etter grad, her står det mer om særavtalen og lønn:

 

http://www.dinesider.no/customer/002956/ar...older_nof07.pdf

http://www.dinesider.no/customer/002956/ar...20int%20ops.pdf

Lenke til kommentar
Jeg fikk ett brev her om dagen der HV ville ha meg til å melde meg inn i HV sin nye intops.

det var ekstremt lite info som var der, utenom at det var vakt og sikring i utlandet.

noen som har noe mer info om dette, evt hvor dette kan være til?

 

virket litt som om de hadde det travelt med å få tak i folk, litt "jalla" satt opp, det stod noe om en spørreundersøkelse, men denne var ikke med/fantes ikke.

de skulle vist sende ut første gruppe i sommer en gang, regner med at de mener høsten men...

 

uansett, flere som har fått dette, evt har mer info om HV Intops?

 

edit: noen som vet hva lønn+tillegg ligger på der?

gidder ikke dra ut for vanlig HV-lønn, da drar jeg heller ut som system teknikker.

 

Har ikke mottatt informasjon om dette, men jeg kjenner til det via diverse bekjentskaper og omveier. Man har i lang tid (flere år) snakket om å sette opp et bidrag med HV-personell på tropp-/kompanistørrelse, og nå ser det ut til at de lodder stemningen/forsøker å rekruttere så smått. Jeg kan ikke se for meg at de klarer å sende ut noe mer enn et lag eller to, dersom de skal sende ut noen allerede til høsten. Dette personellet er i utgangspunktet tiltenkt å løse vakt- og sikringsoppdrag (Force Protection - FP), fortrinnsvis statisk vakthold/objektvakthold, men jeg blir ikke veldig overrasket om de også vil løse eskorteoppdrag (merk at det er noe helt annet enn militær livvakttjeneste, eskorte er kun en forsterket taktisk forflytning).

 

Man får lønn og tillegg iht stilling og grad, se Særavtale for tjenestegjøring i internasjonale operasjoner. HV-tilleggene kan du se helt bort fra, de er overhodet ikke relevante.

 

For øvrig vil man ikke dra ut med "HV" på armen, man avgis til en av Hærens avdelinger, for eksempel for å løse FP-oppdrag i PRT Meymaneh.

Lenke til kommentar

at du ikke har hørt om det er ikke så veldig rart, er vistnok bare utplukkede personer som har fått denne forespørselen, den går ikke ut til hele HV.

 

håper litt på at jeg kommer ut, kjenner 6-7 personer som er der nå og skal dit neste kontigent.,,

Lenke til kommentar
at du ikke har hørt om det er ikke så veldig rart, er vistnok bare utplukkede personer som har fått denne forespørselen, den går ikke ut til hele HV.

 

håper litt på at jeg kommer ut, kjenner 6-7 personer som er der nå og skal dit neste kontigent.,,

 

Jeg forstår... Du anser det altså for å være en spesielt utvalgt person? ;) Hehe... Jeg tror ikke at de som er "spesielt utvalgt" for tjeneste i Forsvaret har noe behov for å skryte (sa jeg det høyt? Jeg mente selvsagt å skrive "nevne") det på et internettforum, men det er fullt tillatt å ha høye tanker om seg selv :)

 

Den går selvsagt ikke ut til hele HV (det er jo 50 000 mann, hvorav 40 000 er stridsudyktige :)), men jeg tipper at samtlige i HVs innsatsstyrker vil få henvendelsen. Men inntil vi får svaret på dette, kan du jo smykke deg med tittelen "utvalgt" (utvalgt til å få et brev i posten, men dog...likefullt utvalgt).

Lenke til kommentar

vet hvordan det er med de "spesielt utvalgte" i forsvaret, mente ikke det som skryt, mer som hvorfor evt. du ikke har fått den info`n.

regner med at det ble sendt ut til alle som har tatt førstegangstjenesten de siste få årene og kanskje HV-I.

 

jeg var verken ute etter titler eller antall folk i HV, men om mer info ang HV intops.

alt jeg fikk med var en liten sak med 2-3 linjer med info.

 

at forsvaret får det til i sommer er nok bare en drøm, de pleier å være sent ute med alt slikt(TTT og slikt).

 

står at det er 3mnd ute, dette er mye bedre enn de vanlige 6 som man ellers er ute i. passer meg mye bedre :)

 

edit: du jobber i forsvaret eller?

ser ut til at du gjør det, da vet du kanskje at det ikke er mangel på forespørsler ut til intops internt?

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Mer om HV i intops.

 

En suksess

Det er de enkelte HV-distrikt som har ansvaret for rekrutteringen til MOT. Nord-Hålogaland Heimevernsdistrikt 16 koordinerer rekrutteringen ved felles info på nett, samt felles info til den enkelte søker. Arild Nyborg forteller at den første runden for å få kvalifiserte folk til å stille var en suksess.

– Ja, helt klart. 18 mann fra HV, av i alt 53 interesserte, møtte til opptaksuke i regi av HSTY/ISTAR i uke 25 i Åsegarden leir i Harstad. De sju som ble tatt ut til kontingent 12 kommer fra Heimevernsdistriktene 01, 02, 03 og 09. Disse er i ferd med å få kontrakter og beordringer fra Hæren/ISTAR som har overtatt ansvaret for deres videre tjeneste og trening frem til utreise. Nå må bare vi sørge for å følge opp suksessen på en tilsvarende god måte.

 

http://www.mil.no/hv/start/article.jhtml?articleID=164429

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Det bildet var jo sinnsykt sinna! Kan også informere og anbefale om at det kommer en meget velskrevet artikkel i neste nr. av HV-bladet. Tror ihvertfall det er neste utgave... Uansett, artikkelen er skrevet av en fra MOT-laget. For de som er interesserte. Noe det jo virker som dere er. Vi i HV09 har forøvrig fått delvis ansvar for sammensettningen av neste MOT-lag (PRT. 14(?) Alle skal komme fra HV09 hvis jeg ikke tar helt feil. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...