Gå til innhold

Endnu en skarv


Anbefalte innlegg

Efter at have set Fototims topskarver, fik jeg også lyst til at lægge et skarv-foto ind. Det er nogle meget fotogene fugle, synes jeg, med et dinosaur-agtigt udtryk. Dette er et forsøg på et portrætfoto - kun beskåret og givet en smule unsharp mask.

 

Denne her hedder forresten neotropical cormorant og er fra Texas.

 

Idéen er at fange skarvens blik: Jeg tror det må have været sådan at se en Velociraptor i øjnene. Kommentarer til beskæringen modtages gerne, og også gerne andre forslag.

 

2626699661_d79f8c60fb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syns dette er riktig crop. Om en annen crop er mulig kunne det jo vært gøy å se om hele uttrykket i bildet endrer seg mye om man cropper under buen i halsen, kanskje rett over det hvite. Kankskje det gir en falsk følelse av fart? Vet ikke helt hvorfor man skulle ønske å ha det i ett bilde av en fugl som sitter stille, men det var iallefall en tanke som slo meg.

 

Men iallefall syns jeg det er et bra fuglebilde. Rare dyr egentlig, som man må bilde av fra siden for å finne sjela.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at det er en fotogen fugl. Jeg kjenner ingen skarver personlig, så jeg kan ikke uttale meg om du har klart å gjengi hans personlighet på fordelaktig måte. Men det virker som om han liker å posere i alle fall.

 

Selv har jeg aldri fått til et eneste severdig fulgebilde noengang. Sånn ut fra nysgjerrighet: hvilken brennvidde og blender bruker du for å fange inn slike fulger?

 

Virkelig flotte smaragdgrønne øyne. De står godt til bakgrunnen også. Jeg har ingen forutsetninger for å bedømme det ytterligere, men tror jeg velger en :thumbup: på dette.

 

- Rams

Lenke til kommentar
Jeg syns dette er riktig crop. Om en annen crop er mulig kunne det jo vært gøy å se om hele uttrykket i bildet endrer seg mye om man cropper under buen i halsen, kanskje rett over det hvite. Kankskje det gir en falsk følelse av fart? Vet ikke helt hvorfor man skulle ønske å ha det i ett bilde av en fugl som sitter stille, men det var iallefall en tanke som slo meg.

 

Men iallefall syns jeg det er et bra fuglebilde. Rare dyr egentlig, som man må bilde av fra siden for å finne sjela.

 

Sådan her, pybalto?

 

Jeg synes du har ret i, at det giver en følelse af fart.

 

RamsFoto, exif siger: f/5.6; 1/500 sek; ISO 200; 300mm

Og det er taget med Pentax K10D med en billig Sigma 70-300mm tele zoom. I godt lys - det er meget nemmere at få gode fotos med billig optik i de varme lande! :)

 

Og tusind tak for kritikken!

 

(EDIT: Kunne ikke få flickr-linket til at blive aktivt, så nu brugte jeg attachment istedet, men kan se at det er sådan anbefalingen lyder i øjeblikket...)

post-80798-1214901621_thumb.jpg

Endret av MetteHHH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...