Gå til innhold

Forskjell mellom marshall the jackhammer og boss ds-2


Lamborgini

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, hva er forskjellen egentlig? Jeg vil ha en fet solo-lyd, rett og slett. Steve Vai, Eric Johnson (cliffs of dover bla a) etc.

 

Har ikke prøvd Boss'n, men jeg er skuffa over Jackhammern min når jeg er hjemme, der kjører jeg den over Roland Cube, noe som funker overraskende dårlig. Men med min fete LP blir det kanon lyd over et vanlig PA anlegg. Men jeg ville ikke kalt det en Steve Vai pedal, den lyden er vanskelig å oppdrive uten en Ibanez Gitar. Blir vanskelig for Eric Johnson også, men jeg tror det blir bedre Johnson-lyd enn Vai.

Lenke til kommentar

Boss DS2 er ganske lik en orginal DS1 (Steve Vai bruker en modifisert DS1 og han bruker en 7 strenger), men har et hardere lydbilde med mer "grums" og ikke minst mer distortion rettet mot trash metall. Boss Metal Zone MT-2 har et klarer lydbilde og egner seg godt til "knivskarpe" soloer slik som Eddie Van Halen og KK Downing spiller (for å nevne noen)

 

Har du lyst på en fet sololyd som ingen andre har, Landmine LD1. Har ikke turt å bestilt den av... vel... navnet og utseende taler for seg, tenk deg når tollen åpner denne pakken... :p

 

d0f902e5d87f1acae474cd774565c03b.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...