Gå til innhold

Løs fokusring Canon 70-200 2.8


Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en Canon 70-200 2.8 på eBay. Jeg synes fokusringen er litt slarkete for L-objektiv å være. Har bare 17-40 L og sammenligne med, men på 17-40 er ringen helt tight. På 70-200 er det litt dødgang når jeg fokuserer frem og tilbake.

 

Noen som kan si hvordan dette er på deres?

 

Dette har ikke noe betydning i praksis, da jeg stor sett aldri fokuserer manuelt, men greit at ting er i orden. Noen med erfaring med objektkjøp på eBay, og garanti? Får gjerne ikke noe garantibevis fra disse butikkene. I dette tilfell HKBNS.

 

Hva tar evt. serviceproffen for en slik service?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, du skal få et kjapt svar. Har samme objektivet og testa nå for å se hvor mye slark/dødgang det er. Det er bittelitt slark, men ikke noe jeg har lagt merke til før nå når du nvnte det. Men er ikke mye da, en tidels millimeter kanskje... Ingen rare lyder.

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldingen. Håper det ikke begynner å irritere deg da, nå som du er bevisst på det. Da er min sikkert normal da. Det kommer ikke rare lyder, men om jeg vrir frem og tilbake så gir det en liten lyd. Men slår meg til ro med at alt er som det skal.

Lenke til kommentar

Har selv det nevnte objektivet og testet nå fokusringen for å se. Jeg opplever det samme som du forklarer, dog mye mindre enn 1-2mm. Det er vel snarere snakk om micrometer. Når jeg tar det opp til øret kan jeg høre to svake klikk når jeg roteret på fokusringen før den begynner å "ta" om du skjønner. Har ikke stusset over det før og heller ikke nå. Tenker at det er veldig normalt.

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldingen. Ut fra din beskrivelse er det ingen tvil om at mitt lager mer lyd, men om det er unormalt vet jeg ikke. Ikke noe problem å høre det et par meter unna.

 

Får se om jeg tar bryderiet med å levere det til Serviceproffen. Når slikt først har begynt å irritere meg, er det ikke like moro å bruke objektivet.

Lenke til kommentar

Fikk for 3 timer siden et flunkene nytt ∫2.8 IS USM, og det har de samme symptomene som blandt annet hoptikopter sier. Kanskje en halv millimeter dødgang som inkluderer svake klikk før fokusen tar tak, men ingen ulyder. Går ut ifra at det er sånn det må være.

 

 

Når det gjelder IS på dette objektivet hører jeg derimot meget markante "klonk" i det IS starter og stopper, samt surrelyd mens den er aktiv. Er det normalt?

Stusset litt på dette siden mitt Sigma 18-200 DC OS er betydelig mer stille.

Lenke til kommentar
Fikk for 3 timer siden et flunkene nytt ∫2.8 IS USM, og det har de samme symptomene som blandt annet hoptikopter sier. Kanskje en halv millimeter dødgang som inkluderer svake klikk før fokusen tar tak, men ingen ulyder. Går ut ifra at det er sånn det må være.

 

 

Når det gjelder IS på dette objektivet hører jeg derimot meget markante "klonk" i det IS starter og stopper, samt surrelyd mens den er aktiv. Er det normalt?

Stusset litt på dette siden mitt Sigma 18-200 DC OS er betydelig mer stille.

 

Har prøvd et par stykker med IS som oppfører seg akkurat som du beskriver,så det er vel naturlig.

Lenke til kommentar
Fikk for 3 timer siden et flunkene nytt ∫2.8 IS USM, og det har de samme symptomene som blandt annet hoptikopter sier. Kanskje en halv millimeter dødgang som inkluderer svake klikk før fokusen tar tak, men ingen ulyder. Går ut ifra at det er sånn det må være.

 

 

Når det gjelder IS på dette objektivet hører jeg derimot meget markante "klonk" i det IS starter og stopper, samt surrelyd mens den er aktiv. Er det normalt?

Stusset litt på dette siden mitt Sigma 18-200 DC OS er betydelig mer stille.

 

Har prøvd et par stykker med IS som oppfører seg akkurat som du beskriver,så det er vel naturlig.

Kan selv bekrefte at dette er helt normalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...