Gå til innhold

FSB/DRAM Ratio


Raider

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilket Gf4MX kort har du? Et 420 kort vil nok ikke gi mer enn 3500p. Mulig at du ikke skal forvente så mye mer av 440 kortet heller.

 

Du kan jo prøve å klokke kortet da, har vært et par poster her nylig om klokking av Gf4MX.

 

Har du 460 bør du greie 6-7000p.

 

K

Lenke til kommentar

Får kanskje svare på det egentlige spørsmålet også.

 

FSB/DRAM ratio bør som regel stå på 1:1. Da er ram og prosessorens minnebus synkron.

 

Hvis minnehastighet er høyere enn fsb vil dataene "vente" på hverandre. Dette vil som oftest "spise opp" det du tjener på høyere minnebåndbredde i ram.

 

K

Lenke til kommentar

Skal ikke banne på dette, men... Er det ikke slik at om minnehastigheten er raskere enn FSB, så gjelder det fra minne til northbridge, mens fra northbridge til prosessor er det hastigheten til FSB som gjelder.

 

Så det skulle ikke gjøre noe å ha høyere minnehastighet, om det er det hovedkortet ditt støtter. Du får ihvertfall ikke noe dårligere ytelse.

Lenke til kommentar

Er ikke sikker på hvor langt fsb "strekker seg", før hk og minnefrekvens tar over.

 

Men uansett hvor skillet går, så viser det seg at det lønner seg å kjøre disse synkront på f.eks nforce2 hovedkort.

 

Husker ikke hvor jeg leste dette i farta, men denne testen underbygger hvertfall dette.

 

"Also the FSB:DRAM ratio is nice for people who want to run the memory asynchronous from the Front Side Bus. However most of the time, better performance is gained when running the FSB and DRAM synchronous or 1:1."

http://www.extremeoverclocking.com/reviews...MSI_K7N2_3.html

 

K

Lenke til kommentar
Lurer på hva den skal stå for å få bedre ytelse ? :shrug:

 

Får bare 3500poeng på 3dMark 2001 med 330patchen ......

 

Kjører selv et MSI K7N2G-L kort med en AMD XP2400+...

Når jeg kjører den på standard i bios (Kun med High Per..) så får jeg rundt en 3900-4050, overklokker jeg CPU'en til 2205MHz så får jeg rundt 4300..... Så kortet er nok ikke noe serlig bedre en dette. En kamerat av meg har et slikt eksternt og det gir rundt en 7300, eksternt er nok tingen.

Men sett FSB/DRAM Ratio ti 1:1 og kjør opp FSB'en litt så får du nok bedre ytelse. Hent gjerne ned den siste bios versjonen fra www.msi.com.tw

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...