Gå til innhold

Prosjekt : 4 ukers "program"


Anbefalte innlegg

Hei og hopp!

 

 

Nå skal jeg ut i 4 uker ferie, og har ingen ferieplaner - annet enn å kjøre "hardt" på kosthold og trening.

Jeg er ikke veldig godt trent, men heller ikke utrent... Så planen er som følger.

 

 

Over 4 uker :

 

- intensiv fokus på hva jeg spiser, og når jeg spiser det, og

- mosjon hver eneste dag! (Trene, spasere, spille fotball o.l)

 

Jeg jobber for øyeblikket med å sette opp en sunn og god diett for disse 4 ukene, med meny for hver eneste dag. Og dette skal følges!

Og da mener jeg stå opp kl 09.00 for å spise første måltid, og følge det med mat hver 3.time.

Spise mye grønt, pasta, fisk og kylling - og kutte helt ut godteri, brus og annet ulumskheter.

 

I tillegg ønsker jeg å være mye i aktivitet, med minimum 3 ganger i uka på helsestudio.

(Type spinning og generell trening).

 

Mål? - Ned noen kilo. :)

 

Pr dags dato veier jeg ca 93 kilo, og er 1.82cm høy... Målet bør være 85kg, men dette er vel

ett svært urealistisk mål over 4 uker. Så under 90 er målet for denne "perioden".

 

 

Hvorfor poster jeg her om dette? Jo - fordi jeg håper noen av dere har noen innspill, tips eller generelle

råd til meg. I tillegg skal jeg bruke denne tråden som en "oversikt" over hvordan det går .. kanskje klarer jeg

å hente litt ekstra motivasjon fra det. :)

 

Som sagt, alle innspill motas med takk! (Selv de negative ;) )

 

Pe.

Endret av peids
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei og hopp!

 

 

Nå skal jeg ut i 4 uker ferie, og har ingen ferieplaner - annet enn å kjøre "hardt" på kosthold og trening.

Jeg er ikke veldig godt trent, men heller ikke utrent... Så planen er som følger.

 

 

Over 4 uker :

 

- intensiv fokus på hva jeg spiser, og når jeg spiser det, og

- mosjon hver eneste dag! (Trene, spasere, spille fotball o.l)

 

Jeg jobber for øyeblikket med å sette opp en sunn og god diett for disse 4 ukene, med meny for hver eneste dag. Og dette skal følges!

Og da mener jeg stå opp kl 09.00 for å spise første måltid, og følge det med mat hver 3.time.

Spise mye grønt, pasta, fisk og kylling - og kutte helt ut godteri, brus og annet ulumskheter.

 

I tillegg ønsker jeg å være mye i aktivitet, med minimum 3 ganger i uka på helsestudio.

(Type spinning og generell trening).

 

Mål? - Ned noen kilo. :)

 

Pr dags dato veier jeg ca 93 kilo, og er 1.82cm høy... Målet bør være 85kg, men dette er vel

ett svært urealistisk mål over 4 uker. Så under 90 er målet for denne "perioden".

 

 

Hvorfor poster jeg her om dette? Jo - fordi jeg håper noen av dere har noen innspill, tips eller generelle

råd til meg. I tillegg skal jeg bruke denne tråden som en "oversikt" over hvordan det går .. kanskje klarer jeg

å hente litt ekstra motivasjon fra det. :)

 

Som sagt, alle innspill motas med takk! (Selv de negative ;) )

 

Pe.

 

Hei!

 

Moro å se at noen ønsker å ta litt tak i ferien. :thumbup:

 

Har lyst til å si et par ting om planen din i ferien...

Det første som slår meg, er om du trener til vanlig?

For å plutselig legge inn trening hver eneste dag, kan egentlig virke litt mot sin hensikt. Man er kjempegira i starten, og så dabber det av etterhvert, fordi man rett og slett blir lei av å trene så mye.

 

Har du vanligvis fokus på sunt og bra kosthold?

Vil egentlig si det samme her, som under forrige punkt. Det lønner seg sjelden og legge om kostholdet brått, uten noen tilvenning. Det er da ofte lettere å falle tilbake til gamle "synder".

 

Poenget (etter min mening) med vektnedgang, sunt kosthold og trening, er at det skal bli en varig endring av livsstil. Man endrer måten man lever på til noe sunnere, og som er bedre for kropp og helse enn tidligere livsstil.

Hvis man ønsker en varig endring, er rådet mitt å starte litt penere, ikke fullt så brått som beskrevet i innlegget.

 

Men, nå er dette bare min mening da. ;)

 

Det er bare å stå på, og jobbe hardt mot målet man har satt seg, og ikke gi opp når man møter motbakker!!

 

Lykke til, og stå på! :D

Lenke til kommentar

Hei!

 

 

Joda - har trent det siste halve året, men ikke noe helt enormt.

1-2 ganger i uka som regel, kanskje enda mindre.

Så grunnlaget er der :) Og planen er ikke å trene hver dag i ordets

rette forstand, men sørge for å være aktiv! Gå en tur, sykle en tur,

spille litt løkkefotball, beachvolley etc, og i tillegg sørge for at

Elixia får besøk 3 ganger i uka også.

 

Hva mat angår så har min samboer og jeg en variert og tildels sunt kosthold,

men som alle andre mennesker har vi perioder der maten heller mer mot

"junk-food" enn sunn mat. Så vi er ikke ekstreme noen av veien hvis man kan si

det slik.

 

Hele poenget med disse 4 ukene er å se om det går å miste ett par kilo på kort tid,

uten å overdrive. Spise hver 3.time, spise sunt - og være i aktivitet er egentlig

bunnlinja. I tillegg til dette skal jeg kutte ut ALL usunn mat i denne perioden.

Ingen godteri og brus i helgene, og prøve å holde alt på minimum.

 

Kanskje ett beskrivende ord vil være "skippertak" :)

Men litt av grunnen til at jeg gjør dette er at jeg har ett brennende ønske om å

se resultater, og håpe at dette motiverer meg til å fortsette en sunn og aktiv livstil.

 

Verdt ett forsøk :)

 

Takk for innspillet!

Lenke til kommentar
Hei!

 

 

Joda - har trent det siste halve året, men ikke noe helt enormt.

1-2 ganger i uka som regel, kanskje enda mindre.

Så grunnlaget er der :) Og planen er ikke å trene hver dag i ordets

rette forstand, men sørge for å være aktiv! Gå en tur, sykle en tur,

spille litt løkkefotball, beachvolley etc, og i tillegg sørge for at

Elixia får besøk 3 ganger i uka også.

 

Hva mat angår så har min samboer og jeg en variert og tildels sunt kosthold,

men som alle andre mennesker har vi perioder der maten heller mer mot

"junk-food" enn sunn mat. Så vi er ikke ekstreme noen av veien hvis man kan si

det slik.

 

Hele poenget med disse 4 ukene er å se om det går å miste ett par kilo på kort tid,

uten å overdrive. Spise hver 3.time, spise sunt - og være i aktivitet er egentlig

bunnlinja. I tillegg til dette skal jeg kutte ut ALL usunn mat i denne perioden.

Ingen godteri og brus i helgene, og prøve å holde alt på minimum.

 

Kanskje ett beskrivende ord vil være "skippertak" :)

Men litt av grunnen til at jeg gjør dette er at jeg har ett brennende ønske om å

se resultater, og håpe at dette motiverer meg til å fortsette en sunn og aktiv livstil.

 

Verdt ett forsøk :)

 

Takk for innspillet!

 

Det er absolutt verdt et forsøk! :)

Kanskje du ved denne livsstilen i denne perioden, virkelig får smaken på "det gode liv" (som jeg kaller det :p).

Stå på, så kommer resultatene!

Lenke til kommentar

ah.. her skal jeg følge med :)

 

jeg begynte for noen uker siden med å ta push-ups og sit-ups før jeg gikk i dusjen. Etter en stund (har ikke tatt tellinga) har jeg gått ned fra 85 til 80-82. fornøyd er jeg, så lenge jeg ikke har satset ordentlig på noe spesielt :)

 

jeg spiser forsåvidt ikke så mye sunt, men drikker iallefall ikke cola lenger eller gomler i meg godteri.

 

keep up the good work :) og fortell åssen det går :D (ikke for mye uteaktiviteter nåda. du må også ha tid til forumet ^^)

Endret av probin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...