Gå til innhold

overklokke xp2000+thorougbred


SpaKonG

Anbefalte innlegg

Jeg kjører bare 1,89 vcore,(hk`et går ikke høyere! Enda!! HEHE, hørte jeg volt mod og peltier???!!) og bare 203 mhz buss, (406 effektiv ddr), så det er ikke så ekstremt ennå, men når jeg får NB blokk og peltier, og får volt modda nb`en, og får de nye 2x XMS3500 så håper jeg på 233 mhz buss! Den er i fra waterheads ja, kom på 1200kr inkl. frakt. moms og alt av gebyr og dritt. Det tok ca 6 uker fra jeg bestilte den til jeg fikk den, tipper den ble liggende i tollen en stund. Sattser på å nå 2,5 ghz i løpet av sommeren, 2222mhz er jo pinglete. Imponerende i 1 dag eller no, så får en lyst på mer!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Lest artikkelen 1000 ganger før.. Og for alt jeg har sett så er det ikke mange XP2000 t-bred B ute å flyr akkurat. Og hvertfall ikke i Norge.

AXDA2000DUT3C skulle det vært, men dette er neppe tilfelle. Kikk på komplett.no f.eks der står det AXDA2000DKT3C, det er ikke en t-bred B, Det er en A.

 

Dette har jeg kranglet med flere om.. og alle er like blåst. Får bare håpe du skjønner hva jeg mener da hvertfall.

 

Jeg har en XP2000+ T-bred B stepping B0 med typebetegnelse AXDA2000DKT3C. Denne kjører på 1,65v. Både Aida32, SiSoft Sandra og Wcpuid rapporterer denne som T-bred B.

 

Overklokket den litt i kveld. Kjører nå 2,0GHz (XP2600+) på en Silent Breeze og med default volt.

 

Ergo, jeg har en av de få XP2000+ T'bred B :-D

Lenke til kommentar

Jeg har en Athlon XP 2000 prossessor selv, som jeg lekte litt med. Jeg kan godt klokke fsb til f.eks 144 mhz som gir en prosessorhastighet på 144 X 12,5 = 1800 mhz. Men: jeg ville prøve å skifte litt på core ratio, så jeg gasset den opp til 14, som skulle gi en hastighet på 133 x 14 = 1862 mhz. Med kjølingen jeg har nå skulle det ikke være noe alvorlig varmeproblem, men når jeg slår på maskinen kommer det ikke bilde, og noen diagnoselys angir prossessorfeil. Jeg vet at pcn kan bli litt ustabil hvis man forandrer på core ratio, men hø? Hvis jeg ikke har ødelagt den, burde det være nok å resette cmos-innstillingene, men det hjelper ikke.. Hvis ingen har noe åpenlyst å si, skal jeg prøve prossessoren i en annen pc.

Lenke til kommentar
Jeg kjører bare 1,89 vcore,(hk`et går ikke høyere! Enda!! HEHE, hørte jeg volt mod og peltier???!!) og bare 203 mhz buss, (406 effektiv ddr), så det er ikke så ekstremt ennå, men når jeg får NB blokk og peltier, og får volt modda nb`en, og får de nye 2x XMS3500 så håper jeg på 233 mhz buss! Den er i fra waterheads ja, kom på 1200kr inkl. frakt. moms og alt av gebyr og dritt. Det tok ca 6 uker fra jeg bestilte den til jeg fikk den, tipper den ble liggende i tollen en stund. Sattser på å nå 2,5 ghz i løpet av sommeren, 2222mhz er jo pinglete. Imponerende i 1 dag eller no, så får en lyst på mer!

 

Jeg har XP1700+ med akkurat samme stepping og prod uke som deg. 499,- fra databutikken.com :D

 

Kjører 10.5x195FSB nå. Skal litt høyere når jeg får byttet kjøleren på NB til en aktiv en. Har ingen drømmer om å nå 2,5GHz, men regner med at 2,2-2,3 skal gå greit. Med vdd på 2.0V har jeg kjørt den fint på 2150MHz (38-39C på CPU med litt stresstesting), men NB blir litt for varm..

 

edit: pølsefingre..

 

Andy

Lenke til kommentar
Jeg har en Athlon XP 2000 prossessor selv, som jeg lekte litt med. Jeg kan godt klokke fsb til f.eks 144 mhz som gir en prosessorhastighet på 144 X 12,5 = 1800 mhz.  Men: jeg ville prøve å skifte litt på core ratio, så jeg gasset den opp til 14, som skulle gi en hastighet på 133 x 14 = 1862 mhz. Med kjølingen jeg har nå skulle det ikke være noe alvorlig varmeproblem, men når jeg slår på maskinen kommer det ikke bilde, og noen diagnoselys angir prossessorfeil. Jeg vet at pcn kan bli litt ustabil hvis man forandrer på core ratio, men hø? Hvis jeg ikke har ødelagt den, burde det være nok å resette cmos-innstillingene, men det hjelper ikke.. Hvis ingen har noe åpenlyst å si, skal jeg prøve prossessoren i en annen pc.

 

Hold deg under 12.5 i MP så tenker jeg alt funker. For å klokke opp noe mer så bruker du FSB. Ved å øke fsb så øker du også minnebåndbredden din.. noe som gir en meget positiv effekt.

 

Edit: leste ikke hele inlegget. :oops:

 

Har du prøvd å koble fra strømmen til HK før du resetter cmos? eventuelt fjerne batteriet samtidig med vanlig cmos clear?

Lenke til kommentar

Jeg fikk til slutt til å resette cmos. Men, hvis jeg prøver å forandre core ratio til noe annet enn auto (10, 12,5, 14, eller hva som helst), så starter ikke maskinen. Er det noen form for beskyttelse som hindrer dette? Jeg har ikke prøvd å forandre spenningen, for jeg vet ikke hva som er standard på prossessoren min. Er det noen måte å finne ut dette uten å plukke den ut (vifta gjør at jeg må ta ut hovedkortet for å få ut prossessoren? Og, en liten ting til; hvilke programmer bruker dere til å klokke og lese av temperaturer fra windows?

Lenke til kommentar
Jeg fikk til slutt til å resette cmos. Men, hvis jeg prøver å forandre core ratio til noe annet enn auto (10, 12,5, 14, eller hva som helst), så starter ikke maskinen. Er det noen form for beskyttelse som hindrer dette? Jeg har ikke prøvd å forandre spenningen, for jeg vet ikke hva som er standard på prossessoren min. Er det noen måte å finne ut dette uten å plukke den ut (vifta gjør at jeg må ta ut hovedkortet for å få ut prossessoren? Og, en liten ting til; hvilke programmer bruker dere til å klokke og lese av temperaturer fra windows?

 

Da har du nok en Palomino, og de er låst. Om du bruker Aida32 så skal du kunne finne ut det kjapt. Til overklokking så er det bare bios som gjelder :) bortsett fra ved oc av GFX, og da bruker jeg Powerstrip eller Clock Controls i driverne.

Til lesing av tempraturer så bruker jeg MBM 5 og extern måler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...