fgr Skrevet 30. juni 2008 Skrevet 30. juni 2008 jeg har en database fylt opp med spill i dette formatet: Assassin's Creed /X360 Assassin's Creed /PS3 osv... jeg vil søke igjennom hele og FLYTTE /X360, /PS3, /PS2 osv til begynnelsen av navnet så det blir: Assassin's Creed /X360 ->> /X360 Assassin's Creed hva er smarteste funksjonen å bruke til sånt?
Alex Moran Skrevet 30. juni 2008 Skrevet 30. juni 2008 (endret) Det smarteste vil være å redesigne hele databasen, og sette inn en egen kolonne for platform. Eller, enda bedre, lage en relasjonsdatabase slik at du ikke trenger å dobbelt-lagre tittelen på spillet. Endret 30. juni 2008 av Ultraskarp
fgr Skrevet 30. juni 2008 Forfatter Skrevet 30. juni 2008 Det smarteste vil være å redesigne hele databasen, og sette inn en egen kolonne for platform. ja det ville det, men dette er litt speedhack, trengs å gjøres kjapt..
Wackamole Skrevet 30. juni 2008 Skrevet 30. juni 2008 (endret) Eksempel: <?php $title = "Assassin's Creed /PS3"; $explode = explode("/", $title); echo "/$explode[1] $explode[0]"; ?> Trenger bare og sette inn navnene fra databasen inn i $title, så skal det fungere EDIT: du kan også ta bort / (slash) streken, hvis den er i veien Endret 30. juni 2008 av Famen
OISNOT Skrevet 30. juni 2008 Skrevet 30. juni 2008 Bra løsning. Men hvis noen av titlene har slash et sted i tittelen også så feiler den. <?php function title_rename($title) { if ($newtitle = preg_replace('/^(.*?)(\s)?(\/[^\/]*)$/', '\3 \1', $title)) { return $newtitle; } else { return $title; } } echo $new_title = title_rename('Some / game /PS3'); ?>
Ernie Skrevet 30. juni 2008 Skrevet 30. juni 2008 Nå er preg veldig «overkill» for dette da. <?php function title_rename($title) { $pos = strrpos($title, '/'); if ($pos !== false) return substr($title, $pos).substr($title, 0, $pos); else return $newtitle; } echo $new_title = title_rename('Some / game /PS3'); ?>
OISNOT Skrevet 30. juni 2008 Skrevet 30. juni 2008 (endret) Nå er preg veldig «overkill» for dette da. *edit* Kan også bruke array_pop på løsningen til Famen. Ellers liker eg regex, siden den også trimmer vekk eventuell (enkel) whitespace før /PS3. Endret 30. juni 2008 av OISNOT
Ernie Skrevet 30. juni 2008 Skrevet 30. juni 2008 Nå er preg veldig «overkill» for dette da. *edit* Kan også bruke array_pop på løsningen til Famen. Ellers liker eg regex, siden den også trimmer vekk eventuell (enkel) whitespace før /PS3. Vel, til det har man jo rtrim da
Wackamole Skrevet 30. juni 2008 Skrevet 30. juni 2008 Hadde jeg brukt Array_pop hadde scriptet blitt mer avansert og ville tatt lengre tid før algoritmen hadde fått kalkulert seg ferdi , pluss at hvis han har lagret alle radene i databasen helt likt, noe som han selv sier han har gjort, så funker scriptet mitt helt perfekt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå