Gå til innhold

Dårlig sikkerhet i bedrifter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Imponerende datagrunnlag; 580 PCer av verdens 1 milliard. :p

 

Så lenge folk kan behandle jobb-PCen som en hjemme-PC blir det jo sånn. Jeg kjører Hamachi og VNC mot jobben - ingen der vet hva det innebærer, og jeg har full tilgang til alt fra utsiden.

Så har vel hamachi en sikret ssl-tunnel også da, så det er "sikkert"

 

Uansett ser jeg ikke hvorfor dem ser på deaktiverte brannmurer når dem fleste bedrifter har egen brannmur mot nettet. Oppdaterte programmer kan man heller ikke kreve til enhver tid siden det koster mye å oppgradere til versjoner som er nyere, sikrere men ellers prikk lik forrige

Lenke til kommentar

Tror nok det er tatt hensyn til hvorvidt PC-ene som var med i undersøkelsen var bak et skjoldet nett ;)

 

Angående oppdatering sier jo artikkelen helt klart at det menes oppdateringer for Windows, noe som burde være alfa og omega for alle bedrifter.

 

Har selv blant annet jobbet som IT-ansvarlig hos flere bedrifter. Gjengangeren var at det var liten kunnskap om emnet som hindret oppdateringer og andre sikkerhettiltak. Brannmuren ble for eks slått av om det kom opp advarsler om risikoer - ironien var at brukeren selv var den største risikoen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...