Gå til innhold

Treet, motiv fra Sjomen/Skjomen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei snekker'n. Her har du fått full pott for din interesse for landskapsfoto. Jeg liker motivet veldig godt. Det er flott å se en slik kontrast mellom det forvridde døde treet, og den frodige dalen i bakgrunnen.

 

Alt i alt har du kommet opp med et bilde der alt stemmer denne gang. Du har ikke tidligere vist din erfaring på en så overbevisende måte som her, og det er godt å se et skikkelig landskap som ikke skriker etter en elg ;)

Lenke til kommentar

Takk for hyggelige tilbakemeldinger, oppdaget treet da jeg kjørte ned en stupbratt fjellvei i sjomendalen utenfor Narvik, de var temmelig bratt,men motivet fristet så jeg stolte på at håndbrekket holdt og forlot bilen for å fange dette motivet, det er bare enkelte ganger slik at plutselig står motivet og roper rett foran deg og da må en se det og ta det . :)

Lenke til kommentar

Dette bildet likte jeg virkelig. Himmelen var fin med den intenste blåfargen og skyene. Har du justert noe på fargene i etterkant? De klare fargene i bildet fremhevet treet, på en måte.

 

Det eneste jeg har å pirke på, er at det hadde vært fint med litt mer luft til siden for treet.

Lenke til kommentar

Både fint og spennende å se på. Et tøft motiv du fant. Virkelig. Det er få ting jeg ikke liker. En av dem er som tidligere nevnt at en del grener til høyre og oppe går utenfor kanten. En annen ting, som du ikke akkurat kunne gjort så mye med, er at buskene kanskje opptar en litt stor del av bildet. Jeg tenkte litt over dette og kom frem til at det egentlig passet slik det er.

Endret av Pusur1993
Lenke til kommentar

Et fint motiv av treet, den er vakker med alle dens greiner som danner fine linjer. Likte din første versjon best. Synd med de andre trærne som etter min mening trekker litt ned og gjør bildet litt mer kaotisk. Bakgrunnen og himmelen er fin. Tror dette treeet hadde gjort seg bra med svart hvitt konverting.

Lenke til kommentar
Litt trekk fordi jeg har sett motivet et par ganger før så ikke topp orginalitet. De buskene på venstresiden tar litt for mye oppmerksomhet men ellers et fint bilde av et flott motiv.

 

De infødte sier nok Sjomen, men jeg tror det staves Skjomen.

 

Begge skrivemåtene brukes,bare prøv et søk på feks google :cool:

Lenke til kommentar

Jeg kommer aldri med påstander uten å sjekke google og andre oppslagsverk først.

 

Det jeg fant var at ordet Sjomen er brukt 300 ganger på Norske websider og Skjomen er brukt 14 000 ganger. Det tyder på at Sjomen er en skrivefeil, derfor sjekket jeg atlaset mitt pluss diverse online kartsøk uten å finne noen steder i Norge som heter Sjomen.

 

Hvis man søker på google så finner man mange rare steder som ikke eksisterer, som Begren, Båtsfjor og Hardangervida.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...