Gå til innhold

775-HK til 2x8800gtx


Thraze

Anbefalte innlegg

Heisann folkens!

 

Vet det sitter endel folk med masse erfaringer mtp hovedkort og forskjellige setups her, så jeg tenkte jeg skulle fiske litt etter noen tips.

 

Har gått til anskaffelse av enda et 8800gtx kort, men trenger et nytt hovedkort. Tenker i prisklassen 800-1200kr. Cpu og diverse info står i signaturen min.

 

Har luktet litt på MSI P7N SLI Platinum, men for å være ærlig så har jeg lite greie på forskjellene mellom alle hovedkorta som surrer rundt for tiden :/

 

Tips og forslag til hva som kunne vært noe for meg? Litt OC må det tåle seff :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann!

 

Siden 780i Chipsett sliter med Varmeproblemer (ihvertfall de jeg har hørt om). Ville jeg gått for dette:

https://prisguiden.no/product.php?productId=58166

 

Helt greit 680i Sli Hovedkort.

 

Oc på nForce Chipsett hører ikke helt sammen, for høy Fsb/CPU-hastighet, så ville jeg heller gått for Intel og X38/P45, men da har du heller ingen Sli støtte.

 

Jeg ville "safet" med en 680i Sli hovedkort, og muligens det jeg har linket til. Spesielt da dette virkelig er testet ut og flesteparten er fornøyde.

 

Når det er sagt, hvilket Abit P35 kort har du? Er det Pro-versjonen?

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Før du tar valget om ett ekstra 8800 kort og nForce til Intel.

Les litt rundt på forumet angående nForce, alle har sine problemer faktisk.

Eneste som KAN bli bra er 790i men det er ikke helt modent enda, har blitt bedre men sliter fortsatt.

6x0i og 7x0i er problembarn fra Nvidia deluxe med minnekontrollere som lever sitt eget liv, 680i har også ett rykte for minnespising.

780i er bygd på 680i bare med en ny PCI-e 2.0 chip fra Nvidia under samme kjøler...

 

Er ikke så vanskelig å finne disse trådene her på forumet, Intel og nForce er stikkordene, det er en masse poster her om det hele og kan gi mye blåskjermer og annet.

Husk også at du kommer fra Intel campen med de gode brikkesettene så du risikerer skikkelig skuffelse om du prøver nForce også.

Er en del brukere her på forumet som har skrotet nForce kortene for Intel baserte hovedkort.

OpelPower, OCMax, PerUlv2 og War er de som har gått over til Intel brikkesett og sverger til disse, blir ikke overrasket om PerUlv2 dukker opp her og er enig med meg.

Lenke til kommentar
Før du tar valget om ett ekstra 8800 kort og nForce til Intel.

Les litt rundt på forumet angående nForce, alle har sine problemer faktisk.

Eneste som KAN bli bra er 790i men det er ikke helt modent enda, har blitt bedre men sliter fortsatt.

6x0i og 7x0i er problembarn fra Nvidia deluxe med minnekontrollere som lever sitt eget liv, 680i har også ett rykte for minnespising.

780i er bygd på 680i bare med en ny PCI-e 2.0 chip fra Nvidia under samme kjøler...

 

Er ikke så vanskelig å finne disse trådene her på forumet, Intel og nForce er stikkordene, det er en masse poster her om det hele og kan gi mye blåskjermer og annet.

Husk også at du kommer fra Intel campen med de gode brikkesettene så du risikerer skikkelig skuffelse om du prøver nForce også.

Er en del brukere her på forumet som har skrotet nForce kortene for Intel baserte hovedkort.

OpelPower, OCMax, PerUlv2 og War er de som har gått over til Intel brikkesett og sverger til disse, blir ikke overrasket om PerUlv2 dukker opp her og er enig med meg.

Helt enig. Men nå har det seg slik at han allerede har kjøpt seg et 8800 GTx (om jeg ikke tar helt feil).

Har hatt nForce før og ikke med god opplevelse, elendig quad klokker, ustabilitet og BS litt her og der. Men etter hva jeg har sett og lest, så er det hovedkortet jeg linket til, det mest stabile (Am I wrong?) i forhold til budsjettet hans.

 

Nå skal det sant sies at trådstarter har gått for Dette Hovedkortet. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...