Gå til innhold

Ny maskin til rundt 9000 m/ skjerm


Anbefalte innlegg

Maksinen skal brukes hovedsaklig til spilling og medieavspilling (som film, musikk etc.). Jeg har ikke så veldig lyst til å bruke noe særlig mer enn 9000kr på maskinen. Jeg tror ikke jeg kommer til å overklokke maskinen, men det kan være en mulighet. Jeg har tidligere vært en AMD-mann, men jeg tror i denne omgang at det må bli en Intel-maskin siden jeg er blitt overbevist om at de har de beste produktet på markedet for tiden.

 

Deler jeg ikke trenger og har fra før er optiske enheter (DVD-ROM etc.). Hardisk (, den jeg har i den gamle vil være nok foreløpig.) Jeg vil heller ikke trenge noe lydkort. Jeg trenger heller ikke noe OS ettersom det er noe jeg har.

 

Det jeg absolutt trenger er en ny skjerm. CRT-skjermen med riper (ikke spør) duger rett og slett ikke lenger. Nytt tastatur og ny mus kan være en fordel.

 

Jeg er også interessert i å gjøre maskinen stille. Jeg har tenkt på vannkjøling (Dette kan gå utenom de 9000 satt av til maskinen), men er ikke helt sikker. Hvis det er noen som har noen gode idéer så er det bare å komme med dem. Annet enn det så er det vel luftkjøling som gjelder. Jeg er VELDIG klar over at om jeg vil ha det stille så må jeg bytte ut viftene som følger med. Her gjelder des stillere des bedre!

 

Jeg tror jeg har bestemt meg for HD 4850 kortet for grafikk.

 

 

 

Håper på gode svar,

Mozzyb.

 

edit: litt mer info.

 

edit: mer info

Endret av Mozzyb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg får ikke se handlevognen din grunnet at du har linket fra inni din profil. Jeg har ikke rettigheter til å se den da. Du må linke den utenfra.

 

edit:

Jeg tenker

 

Intel Core 2 Quad Q9450

MSI Radeon HD 4850

ASUS P5Q Deluxe

CORSAIR Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB

 

Jeg trenger så kabinett og strømforsyning.

 

edit:

ps.: jeg kommer muligens til å kjøre grafikkortet i CF senere med et til kort.

 

Edit: Ser dette greit ut?

 

Intel Core 2 Quad Q9450 - 2 149,-

MSI Radeon HD 4850 - 1 301,-

ASUS P5Q Deluxe - 1 241,-

CORSAIR Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB - 844,-

CORSAIR Powersupply 650W Black - 691,-

 

 

Antec Three Hundred Sort - 406,-

Benq 22" LCD G2200W TCO03 Silver/Black - 1 686,-

Endret av Mozzyb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...