Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva dekker kjøpsloven ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 2004 Audi A3. Plutselig en dag begynte det å lyse en varsellampe i dashen. "Avgasskontrollsystem". Ringte Møller og fikk bekreftet at det var bare å kjøre videre. Inn på service, og de finner feil i en avgassventil (e.l.), en komponent som skal sende noen av eksoenen tilbake inn i motoren (slik jeg forstod saken). Deler var ikke på lager, og bilen skal inn til uka. Poenget er uansett om dette er en feil som kan dekkes av kjøpsloven? Bilen kjøpt hos Møller i Norge. Komplett servicehefte fra Møller (sist inne i Mai 2008 til 60k service). Ikke vært chippet e.l., 100% orginal.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med mindre det går under "vanlig slitasjefeil", så vil det gå under reklamasjonsretten (5 år) din. Da skal forhandlerene din fikse det gratis.

Du skriver at de sier at det er _feil_ i en avgassventil, og _feil_ eller evt. mangler kan tas på reklamsjon. Slitasje eks. bremser o.l. må du betale for selv.

Ring verkstedet og hør med dem.

ps. I våres hoppet reg.kjedet på min bil av. Garantidtiden var gått ut, men jeg fikk det på reklamasjonsretten.

Skrevet (endret)
Med mindre det går under "vanlig slitasjefeil", så vil det gå under reklamasjonsretten (5 år) din. Da skal forhandlerene din fikse det gratis.

Du skriver at de sier at det er _feil_ i en avgassventil, og _feil_ eller evt. mangler kan tas på reklamsjon. Slitasje eks. bremser o.l. må du betale for selv.

Verkstedet har innrømmet at dette ikke er en slitasjedel og et det er en del av motoren. En motor har vel forventet levetid på mer enn 5 år så da burde vel dette være dekket av forbrukerkjøpsloven. Får høre med dem da regningen evnt. foreligger.

Endret av fleric

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...