Gå til innhold

Fremgangsmåte for pc bygging


Anbefalte innlegg

Noen som har noen tips for hvordan man skal gå frem for å bygge en pc?

Har fått med meg at det er lurest å sette inn cpu og ram på hovedkortet før man setter hovedkortet inn i kabinettet...

Men skal man bare plugge inn alt av cd-rom, Pci kort osv før man starter den opp for første gang eller skal man ta det gradvis og teste for hvert kort man setter inn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har fått med meg at det er lurest å sette inn cpu og ram på hovedkortet før man setter hovedkortet inn i kabinettet...

De er noe jeg absolutt ikke vil gjøre, men :shrug:

[*]Begynn med å feste hovedkortet i kabinettet. Legg ned kabinettet slik at du monterer hovedkortet i vanrett stilling. Hvis ikke I/O shieldet (der utgangene for usb/lyd osv) ikke passer så bytt det med det I/o-shieldet som kom med hovedkortet.

[*]Ha på kjølepasta på CPU og monter CPU'en på hovedkortet.

[*]Sett i kablene som har med oppstart, IDE LED's, høytalere og slike ting på plass slik som det står beskrevet i manualen som følger med hovedkortet.

[*]CPU-kjøler og monter for all del strøm'en til vifta!

[*]Sett på plass RAM-brikkene

[*]Sett på Skjermkort (AGP), og eventuelle PCI-kort. Hvis det er IDE/RAID/SCSI kontrollere så må disse seff settes i med en gang.

[*]Monter Harddiskene/DVD-rom, cd-rom, brenner på plass i kabinettet

[*]Så setter du på strømkablene til hovedkortet, og HDD, CD-rom enhentene, HDD'ene

[*]Velg om hdd, cd-romehentene skal stå på master/slave eller cabelselect

[*]Plugg i alle IDE-kablene (flatkablene) til hdd og cd-romehentene

[*]Så dobbeltskjekker du at alt av kabler er monter slik som de skal være med kabler, og andre ting.

[*]Plugg inn kablene for skjerm, mus, tastatur, osv på baksiden og start opp maskinen din.

Starter den ikke så skjekk igjenn at alle kablene sitter riktig.

Starter den, men henger når du skal installere OS, så rykk ut PCI'kortene og installer dem etterpå at du har fått installert OS'et ditt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...