Gå til innhold

Person betaler meg ikke tilbake!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Det har seg slik at jeg kjøpt et hovedkort av en fyr i oslo. Han sendte det i posten, og jeg betalte ham. Grei nok. Men det viste seg at hovedkortet var defekt, og vi ble enige om at jeg skulle sende kortet tilbake, og han skulle betale meg frakt og det jeg hadde betalt for hovedkortet.

 

Men nå har altså hovedkortet ligget åposteterminalen hans i nesten to uker, og pengene har jeg ikke sett noe til. Jeg har prøvd å sende ham et par sms og spurt når han har tenkt å hente pakken og betale meg, men jeg har ikke fått svar.

 

Så nå lurer jeg på om hva so,m skjer hvis en pakke ligger lenge på en postterminal! Blir pakken sendt tilbake til meg? Hvem betaler da

frakten? Hvordan kan jeg få denne tullingen til å hente pakken?

 

EDIT: Ser ut til at det ordner seg! Han har hentet pakken nå, skal sjekke om han har betalt meg.

 

EDIT2: Nope, ikke noen flere penger på kontoen ennå. Venter noen dager før jeg sender en torpedo etter ham.

Endret av pululf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lukter Scam lang vei..

 

Håper du har fullt navn og adresse, for din skyld? Pakken vil bli sendt tilbake til avsender om ingen henter den, og da foreslår jeg at du politianmelder kisen og kan bevise at du har betalt for deg..

 

EDIT: Lucky you! Får bare håpe han betaler deg tilbake da!

Endret av Mads-b
Lenke til kommentar

Ser du sier du har sendt han sms, har du prøvd og faktisk snakke med fyren , altså ringe til han, fins ikke noe mindre truende og lettere og "glemme" enn en sms.

Med fare for å være ufin her, men er lei av at alt skal gå via sms og mail, er så upersonlig, er lett å gjemme seg bak noe tekst. Få deg ett sett med "baller", løft så opp røret og ring denne idioten si han noen sannhetsord , da får du ihvertfall svar med en gang og trenger ikke vente, og om du ikke får svar , ja så vet han ihvertfall at du ikke er en liten amøbe som ikke tør si ifra.

Om det nå viser seg at du faktisk har snakket med han (via tale, ikke tekst) så kan du se bort ifra denne lille saken her og kose deg med "ballene" dine...

Lenke til kommentar
Ser du sier du har sendt han sms, har du prøvd og faktisk snakke med fyren , altså ringe til han, fins ikke noe mindre truende og lettere og "glemme" enn en sms.

Med fare for å være ufin her, men er lei av at alt skal gå via sms og mail, er så upersonlig, er lett å gjemme seg bak noe tekst. Få deg ett sett med "baller", løft så opp røret og ring denne idioten si han noen sannhetsord , da får du ihvertfall svar med en gang og trenger ikke vente, og om du ikke får svar , ja så vet han ihvertfall at du ikke er en liten amøbe som ikke tør si ifra.

Om det nå viser seg at du faktisk har snakket med han (via tale, ikke tekst) så kan du se bort ifra denne lille saken her og kose deg med "ballene" dine...

 

Jupp, har snakket med ham over telefon også. Han sa at han skulle betale meg når han mottok pakken.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Han kan jo være på ferie eller noe slikt. Men pakken vil vel bli sendt tilbake til deg etter 2 uker, tipper du må betale for frakt for å få den ut da.

Lenke til kommentar
Jeg hater slike svindlere. Ble selv lurt ifjor og karen ble dømt for forholdene i år.

 

Anmeld karen hvis han ikke gjør opp for seg!

 

Kommer nok til å gjøre det. Men han virket veldig grei, har hatt kontakt med ham over telefon, irc og sms siden the gathering... Så håper at det løser seg.

Lenke til kommentar
Jeg hater slike svindlere. Ble selv lurt ifjor og karen ble dømt for forholdene i år.

 

Anmeld karen hvis han ikke gjør opp for seg!

 

Kommer nok til å gjøre det. Men han virket veldig grei, har hatt kontakt med ham over telefon, irc og sms siden the gathering... Så håper at det løser seg.

 

Hvordan tror du han ellers selger ting? Hadde du kjøpt noe av han vi han hadde vært kjemte sur og frekk mot deg? Trokke det nei...

Lenke til kommentar
Jeg hater slike svindlere. Ble selv lurt ifjor og karen ble dømt for forholdene i år.

 

Anmeld karen hvis han ikke gjør opp for seg!

 

Kommer nok til å gjøre det. Men han virket veldig grei, har hatt kontakt med ham over telefon, irc og sms siden the gathering... Så håper at det løser seg.

 

Hvordan tror du han ellers selger ting? Hadde du kjøpt noe av han vi han hadde vært kjemte sur og frekk mot deg? Trokke det nei...

 

Godt poeng.

Lenke til kommentar

Rettens vei er fin. Tror du må stevne ham i hjemkommunen, men det gjør ikke noe. Dokumenter alt du har hatt av utgifter, inkl. turer til retten (hvis det går så langt), advokatutgifter, renter osv osv...til slutt må han betale titalls ganger beløpet han skyldte i utgangspunktet.

 

Det svir langt mer enn et par tomme trusler og kjipe tlf. samtaler. kan du dra på deg finlandshetta og presentere ham for balltreet ditt ;)

Lenke til kommentar
Litt vesentlig info her hadde vel vært når kortet ble hentet av selger.

 

At selger ikke betaler tilbake før pakken er hentet er vel ikke uvanlig.

Enig der. Gi fyren en mulighet til å gjøre opp for seg før man roper "brann brann".

Trådstarter: Kjenner ikke du noen i Oslo som kan hjelpe deg hvis han ikke gjør opp for seg?

Send en person til arbeidsplassen hans og be han rope ut så kolegaene hans hører det.

Det vil gjøre de fleste så flau at de blar opp pengene ganske så kjapt.

Lenke til kommentar

Tråden ble startet idag kl 15.19.

Så ble den redigert etterpå med at pakken var hentet av selger etter dette.

 

Hvis en bankoverføring på en fredag ettermiddag/kveld går så raskt som det kjøper mener at det skal gå her tror jeg det blir ny rekord når det gjelder behandlingstid hos BBS.

Når noe blir innbetalt på fredag blir det aldri behandlet hos BBS før mandag.

Lenke til kommentar

Oi, her var det mange tøffinger som gjemmer seg bak tastaturet...

 

On topic, det å ringe fyren trur jeg kan være det lureste, trusler om om vold vil du bare få slengt tilbake hvis det noen gang skulle bli snakk om rettslig sak.

 

Snakk med politiet hvis det ikke løser seg, ingen grunn til og overeskalere så voldsomt gutter.

 

Håvard

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...