Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Gymkarakter VG2 - klage?


Anbefalte innlegg

Kort forklart så lurer jeg på om gymkarakteren man får på andreåret videregående er viktig for standpunkten i faget. Er den avgjørende eller er det karakteren man får i tredjeåret som virkelig teller?

 

Saken er den at jeg har fått karakteren 3 i gym, selv om jeg skal ha 4. Jeg fikk 4 til jul, og jeg fikk ikke varsel om at jeg kom til å gå ned. Læreren vår er en unnasluntrer, og som følge av dette har vi nesten ikke hatt gym dette halvåret. Jeg skjønner heller ikke hvordan noen i klassen har vurderingsgrunnalg engang, mtp. det lille antallet gymtimer. Jeg har fått 6 på samtlige prøver, og jeg vet at jeg ville ha fått 6 på styrketesten som vi aldri fikk (enda jeg spesifikt ba henne om å få den siste baskettime før skoleslutt).

 

Bør jeg klage, eller bare satse på at jeg får bedre karakter i tredjeåret?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kort forklart så lurer jeg på om gymkarakteren man får på andreåret videregående er viktig for standpunkten i faget. Er den avgjørende eller er det karakteren man får i tredjeåret som virkelig teller?

 

Saken er den at jeg har fått karakteren 3 i gym, selv om jeg skal ha 4. Jeg fikk 4 til jul, og jeg fikk ikke varsel om at jeg kom til å gå ned. Læreren vår er en unnasluntrer, og som følge av dette har vi nesten ikke hatt gym dette halvåret. Jeg skjønner heller ikke hvordan noen i klassen har vurderingsgrunnalg engang, mtp. det lille antallet gymtimer. Jeg har fått 6 på samtlige prøver, og jeg vet at jeg ville ha fått 6 på styrketesten som vi aldri fikk (enda jeg spesifikt ba henne om å få den siste baskettime før skoleslutt).

 

Bør jeg klage, eller bare satse på at jeg får bedre karakter i tredjeåret?

Lærerne er ikke lengre pliktige til å gi ut varsel, selv om mange fortsatt velger å gjøre det.

Lenke til kommentar
har du fått 6er på alle prøvene burde du vell fått bedre. innsates i timene skal jo faktisk ikke telle lenger engang. (noe som er heelt idiotisk)

 

Læreren min sa at innsats teller 50%

 

vi har fått beskjed om at innsats i timer ikke lenger kan belønnes. Og dette gjelder alle fag!

Lenke til kommentar
har du fått 6er på alle prøvene burde du vell fått bedre. innsates i timene skal jo faktisk ikke telle lenger engang. (noe som er heelt idiotisk)

 

Læreren min sa at innsats teller 50%

 

vi har fått beskjed om at innsats i timer ikke lenger kan belønnes. Og dette gjelder alle fag!

 

Oj. Jeg fikk 4-er i samf. fordi jeg ikke var nok muntlig aktiv. Og det var av en veldig flink og oppegående lærer

Lenke til kommentar
Lærerne er ikke lengre pliktige til å gi ut varsel, selv om mange fortsatt velger å gjøre det.

 

Der er ikke helt riktig. Såvidt meg bekjent skal de sende ut varsel hvis du står i fare for å miste standpunktkarakter eller terminkarakter. Men som du sier er det ikke pliktig å gi varsel hvis man går ned . Det er kun på ungdomsskolen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...