Gå til innhold

Salgstriks fra Sony? Full hd annonsering


Gjest Slettet+19283741

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+19283741

Har sett oftere og oftere i blad fra expert bl.a. at sony reklamerer med full hd merke ved siden av kameraene de selger. Altså, er ikke full hd 2mp? I dette tilfellet hadde kameraet 7 eller 8 mp. Hva er poenget? Det er kun sony jeg har sett gjort dette. Så og si alle digital kameraene man kjøper i dag har som regel minst 3-4 mp. Jeg har ennå ikke sett noen med under 2mp i år.

Den eneste grunnen jeg kan se for meg er pga. folks uvitenhet om at alle kameraene man får kjøpt i dag har mer enn god nok oppløsning til å vise bildene fullt ut på de nye full hd tv'ene deres, men folk som har så lite kunnskap spør vel som oftest selger om det duger til den nye tv'en eller så har de ofte så lite kunnskap at de ikke engang orker å prøve å koble det til tv'en.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

De kamraene som er merket med HD eller full HD har muligheten til å vise bildene i høy oppløsning via komponent eller HDMI. Sony var tidlig ute med dette, stusset også fælt over at de fremhevet at de hadde 2MP :p

 

Men har du en HDTV er det genialt med komponent/HDMI på apparatet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
De kamraene som er merket med HD eller full HD har muligheten til å vise bildene i høy oppløsning via komponent eller HDMI. Sony var tidlig ute med dette, stusset også fælt over at de fremhevet at de hadde 2MP :p

 

Men har du en HDTV er det genialt med komponent/HDMI på apparatet.

 

Har andre merker mulighet til dette også eller er dette unikt for sony?

Lenke til kommentar

Men det er også de som kommer innom der jeg jobber og "klager" over at kameraene vi selger ikke har full-HD oppløsning. De har ingen intensjon om å koble kameraet til TV'n... de bare tror Full HD er bedre oppløsning enn f.eks. 7-10 megapiksler. Noen trenger en del overtalelse før de tror oss, men hadde de ikke møtt på noen "kyndige", så hadde Sony klart å få flere kunder på "Full-HD" reklameringen sin, til tross for at kunden ikke har bruk for funksjonen.

 

Er nok en del som blir "lurt" av sin egen uvitenhet og Sonys noe klumsete markedsføring på denne måten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...