Gå til innhold

Problemer med Get og trådløs D-link


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har nettopp fått ny internettlinje fra GET. Har også Nextgentel linje, men denne forsvinner nå.

Ok, jeg har fått bredbåndsrouteren fra Get og har sjekket at den funker. Linja funker fint.

Så har jeg kjøpt meg et trådløst aksesspunkt (D-Link Airplus G 54 DWL-G700AP). Det er her jeg sliter litt. Brukerguiden er bittelitt mangelfull syns nå jeg. Det står at når D-Link'en er koblet på så skal man kunne gå til den default IP'en som er konfigsidene til D-Link'en. Vel, det funker ikke. Får ikke opp noen ting. Må jeg søke fram D-Link'en på trådløst nett først eller? Har prøvd det, men finner ikke D-Link'en. Dvs. finner en D-link, men det må være en nabo. Hastigheten på det nettet var veldig lavt (jeg har 12500) OG konfigsidene var på fransk.

 

Så spørsmålene blir:

1) Må jeg finne D-Link'en på trådløst nett og koble meg til den før jeg kan få tilgang til konfigsidene? Hvis ja: Jeg finner ikke d-link'en/nettet når jeg søker etter trådløse nett. Hva kan være galt?

2) Må jeg koble en pc med kabel til D-Link'en for å få tilgang til konfigsidene? I såfall må jeg jo ha en hub/switch.

 

Håper noen kan hjelpe meg så jeg kan si opp NGT abonnementet mitt så fort som mulig. :)

Endret av Doktor Progg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
På get hadde det vel kanskje vært enklere og brukt en trådløs router, eller ønsker du public Ip rett på maskinen?

 

Public ip er greit å ha ja. Uansett så er det nå sånn at jeg har fått levert modem fra GET og har kjøpt meg en basestasjon som jeg ikke gidder å returnere hvis jeg ikke absolutt må.

Lenke til kommentar

Ingen som kan svare meg på om:

* må jeg koble meg til aksesspunktet (D-link) trådløst FØR jeg kan nå dets konfig sider?

* evt. må jeg koble meg til aksesspunket via kabel FØR jeg kan nå dets konfig sider?

 

Jeg er usikker på hva dets trådløse nett heter, fant en som KANSKJE kan være den, koblet meg til, men default ip til konfig fungerte ikke, så det kan jo virke som det er en nabos nett.

 

Hjeeeeeeelp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...