Gå til innhold

Anbefaling av et "nytt" RPG-turnbased spill.


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen, jeg har spilt turn-based RPG siden FF:II/III-VI og elsker det, men i det siste har jeg hatt problemer med å finne noen som virkelig engasjerer meg.

 

Jeg har spilt en del Lost Oddyssey i det siste, og selv om historien fenger er det noe som mangler med figurene, kanskje det er overgangen fra japansk til engelsk tale som gjør at de mister litt av karakteren sin, jeg vet ikke.

 

Jeg har kost meg mye med FFVII: Crisis Core de siste par dagene også, men jeg vil ha noe dypere når jeg er ferdig med det.

 

Så, det jeg spør dere om å anbefale meg er:

 

Et turn-based RPG-spill som har hatt en spesiell betydning for deg fordi det er så bra gjennomført totalt (alle aspekter er gode, og til sammen skaper det et bra spill).

Konsoll: Alle untatt PS3.

Pris: Uvesentlig.

Grafikk: Ikke tekstbasert (MUD, konsoll, etc) - bortsett fra det går alt.

Lengde: Helst betydelig lengde og innhold (jeg er en sidequest-person ;)).

 

 

Merk: Jeg vet at det finnes slike anbefalinger overalt, men de peker som oftest til FF-serien hvor jeg har spilt alt et utall ganger.

 

Spill jeg har spilt før som ikke behøver å nevnes:

 

- Hele FF-serien.

- Lost Oddyssey.

- Skies of Arcadia.

- Massevis av andre titler som jeg ikke husker nå.

 

 

Håper jeg får noen gode anbefalinger av spill som har betydd noe ekstra for dere :)

 

 

Foreslått / Person:

-------------------

- Might & Magic 6 / J-Core

Endret av LuggagE
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Might & Magic 6 kan spilles turnbased. Er first person og veeeeldig langt.

Et av mine favorittrollespill gjennom tidene.

 

 

For å være ærlig har jeg aldri tenkt på Might & Magic-serien som et turn-based RPG i den forstand, heller som et taktisk spill.

 

Har det en gjennomgående og karakter-basert historie?

Lenke til kommentar

Turnbased rpg ja... må vel finnes noe bra der ute hehe.

 

Ellers så er jo Knights of the old Republic 1 & 2 bra alternativer da de har en form for turnbased slåsssystem.

God karakterutvikling og meget fascinerende historie.

Mass Effect er fra samme gjengen som lagde KoTor 2 og er utrolig bra, ikke turnbased tho men karakterutvikling er til stede som seg hør og bør i rpg's.

 

 

Vet ikke om det er helt denne typen spill du liker men de er verdt en test hvis du ikke har prøvd de før.

 

Phido

Lenke til kommentar
Turnbased rpg ja... må vel finnes noe bra der ute hehe.

 

Ellers så er jo Knights of the old Republic 1 & 2 bra alternativer da de har en form for turnbased slåsssystem.

God karakterutvikling og meget fascinerende historie.

Mass Effect er fra samme gjengen som lagde KoTor 2 og er utrolig bra, ikke turnbased tho men karakterutvikling er til stede som seg hør og bør i rpg's.

 

 

Vet ikke om det er helt denne typen spill du liker men de er verdt en test hvis du ikke har prøvd de før.

 

Phido

 

 

Spilt, spilt på nytt, og så enda en gang. :D Elsker de spillene, men det er ikke helt det jeg leter etter, da de ikke er FF-typ turnbased RPG'er. Derfor jeg ikke skrev de opp under "har spilt" heller, de faller litt utenfor kategorien jeg leter etter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...