Gå til innhold

hva slags gamer pc bør jeg ha?sommerkjøp! =)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg har nå gått å siklet på div bærbare i en lang lang tid,å nå i dag kom skattepengene =D

jeg trenger en pc til gaming å jeg tenker da på wow,age of conan og div spill(gjerne noen som kommer om litt)

jeg vurderer 15-17" skjerm,helst 17 da den skal brukes til gaming og film for det meste.

Jeg vil kunne kjøre grafikken rimelig heftig med god oppløsning og 0 lagg;)

Prisen jeg kan strekke meg til er 10-16 000,absolutt er maks 20 000.

så jeg har sirklet rundt kunshan i en del tid og denne ser absolutt ut som et monster jeg kan bruke,men må jeg ha så bra?

quadcore og 2x 8800gtx(sli) vs. dualcore og 1x 8800gtx - hvor mye bedre er ytelsen i forhold til pris her?

Jeg ønsker meg en gamer jeg kan bruke nå,å også en stund fremover som vil gi meg det jeg trenger samtidig som jeg har penger så jeg overlever sommeren hvis dere skjønner?:)

dvs. at om dere har noen forslag som nesten når opp til kunshan å som er en del billigere er dette interessant:)

ta gjerne med et oppsett eller speccs jeg bør ha for å fin flyt i spill:P

hvordan er ytelsen dualcore vs. quad egentlig?

pc'en jeg har nå er:

p4 2,66ghz(single core!!)

1gb ram(400mhz)

gf 6200 :'(

80gb 7200 harddisk

så som dere skjønner er det lenge siden jeg hadde "gamer" følelsen å kunne nyte spill jeg hadde ;)

på forhånd tusen takk! =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Sikker på at du skal ha laptop?

kompletts conan pc koster 8-9k du må ikke ut med 16k idag hvor en god cpu koster 1400kr

Endret av War
Skrevet

brodern har den og den er fet;) men jeg skal reise litt rundt til venner og game å sånn:)

samt at jeg er mye på farten..å da trenger jeg en jeg kan slepe med meg:)

men du mener det er dumt å kjøpe det?

Skrevet

Nei da , trudde du hadde postet feil bare.

wow uten lagg er mulig men ikke conan.

Har ingen erfaringer med gamer-laptops så her får noen andre komme med innspill.

Skrevet

Jeg har sett på denne her:

kunshan d900(extrem pc)

- 17" Widescreen WUXGA 1920x1200 blank skjerm (glare)

- Intel® Core™2 Quad Prosessor Q6700 2.66GHz, 8MB Cache, 1066MHz

- G.SKILL 4GB DDR2 800MHZ SO-DIMM 200 pin (2x2GB)

- 2 stk NVIDIA® GeForce® 8800M GTX 512MB DDR3 skjermkort, SLI mode

- DVD-brenner som leser Blu Ray plater

- 400GB SATA 7200RPM 2.5" (2x200GB)

- MICROSOFT Windows Vista Ultimate 64-bit, norsk

- Bluetooth (ikke valgt)

- Antivirus (ikke valgt)

- Annen programvare (ikke valgt)

Total pris 23 848,-

(19 078,- ekskl. mva)

men prisen er jo litt høy :p

men denne må da jammen greie conan uten lagg? ;)

Skrevet (endret)

Jeg kjører 1600*1200

Quad 3.0

4 GB 1600Mhz ram DDR3

9800GX2

10.000rpm disk og jeg hakker i conan med 30ish FPS

Synd du er mye på farten, du kunne fått en råere pc for under halve prisen om den hadde stått hjemme.

Endret av War
Skrevet
Jeg kjører 1600*1200

Quad 3.0

4 GB 1600Mhz ram DDR3

9800GX2

Synd du er mye på farten, du kunne fått en råere pc for under halve prisen om den hadde stått hjemme.

Dersom fyren ville hatt en stasjonær PC hadde han vel postet dette et annet sted så hold deg heller til topic.

Når det gjelder D900 er det en vanvittig kraftig PC, AoC kommer til å løpe glatt på maks med det oppsettet du har valgt. Men, dyrt er det, du får evt en Dell XPS 1730 til samme prisen.

Det er også noen ok alternativer hos Asus og HP til rundt 15k, HDX9350 og G70 hhv.

Skrevet

Jeg har også vurdert stasjonær + en evt. litt dårligere bærbar,men da forsvinner litt av morroa når jeg er på farten=(

det jeg er redd for er å kjøpe en pc for så å ende opp med noe som ikke er "så bra" som jeg hadde håpet..sånn at jeg har svidd av masse cash og kun kan spille dagens spill "greit" å ha lite å gå på..

hva er best av kunshan d900 og dell 1730? hvis man tenker ytelse og pris? ekke dell litt dyrere?

Skrevet
Jeg har også vurdert stasjonær + en evt. litt dårligere bærbar,men da forsvinner litt av morroa når jeg er på farten=(

det jeg er redd for er å kjøpe en pc for så å ende opp med noe som ikke er "så bra" som jeg hadde håpet..sånn at jeg har svidd av masse cash og kun kan spille dagens spill "greit" å ha lite å gå på..

hva er best av kunshan d900 og dell 1730? hvis man tenker ytelse og pris? ekke dell litt dyrere?

Best kommer vel an på bruk, de har ca samme spesifikasjoner og med rabattkupong på Dell blir vel prisen den samme cirka. Jeg vil anta at Dell har bedre kvalitet og bedre support (selv om siste dagers hendelser sier noe annet i mine øyne) og Multicom har jo et frynsete rykte fra tidligere av, men vet ikke hvordan det er nå. Jeg kan ihvertfall kvitte på at 1730 er en meget god maskin, men SLI kort som 8800 GTX er å be om trøbbel med drivere og varme. Slisomme greier og man bør være over middels interessert. Jeg planlegger å selge min 1730 da jeg ikke får brukt den så mye som jeg vil og vel også har en lavere interesse enn jeg kanskje trodde :)

Skrevet
Jeg kjører 1600*1200

Quad 3.0

4 GB 1600Mhz ram DDR3

9800GX2

Dersom fyren ville hatt en stasjonær PC hadde han vel postet dette et annet sted så hold deg heller til topic.

Når det gjelder D900 er det en vanvittig kraftig PC, AoC kommer til å løpe glatt på maks med det oppsettet du har valgt. Men, dyrt er det, du får evt en Dell XPS 1730 til samme prisen.

Det er også noen ok alternativer hos Asus og HP til rundt 15k, HDX9350 og G70 hhv.

Glatt på maks? :roll:

På 1920x1200 og 2x 8800M GTX så tviler jeg sterkt på at det vil gå "glatt".

2x 8800M GTX er vell ikke engang like kraftig som 1x 8800GTX (altså ikke mobile) og selv det sliter med Age of Conan på maks og 1920x1200

Skrevet
Jeg kjører 1600*1200

Quad 3.0

4 GB 1600Mhz ram DDR3

9800GX2

Glatt på maks? :roll:

På 1920x1200 og 2x 8800M GTX så tviler jeg sterkt på at det vil gå "glatt".

2x 8800M GTX er vell ikke engang like kraftig som 1x 8800GTX (altså ikke mobile) og selv det sliter med Age of Conan på maks og 1920x1200

Øh, når jeg leser om stasjonær 8800GTX desktop snakker vi et kort som lander på 10k i 3Dmark06, og opp til 17k med en latterlig overklokking. Med 8800 GTX SLI ligger jeg på rett under 12k uten å ha gjort noe, med X9000 prosessoren ligger de fleste på over 15k. Tro meg, det kjører AoC glatt.

Skrevet (endret)

Snakker du 8800GTX eller 8800M GTX nå?

Age of Conan er dårlig på SLi, jeg kjenner folk med 2x 8800GT i SLi som ikke klarer det med alt på maks på 1600x1200, hvordan forventer du at 2x 8800M GTX skal ta det på maks på enda høyere oppløsning? :roll:

Er jo kjent at 3DMark fort gir et helt feil bilde, bare se på HD4850 og HD4870 som yter generelt dårlig i 3DMark men langt bedre i spill? Ut ifra 3DMark testene skulle man jo tro at HD4870 ikke var i nærheten av GTX 260, men så er det faktisk overall bedre?

Samme er det egentlig med 8800M GTX i 3DMark, det scorer nesten på nivå med et 8800GTS 320MB (G80) men om du tar å drar frem noen spill, sammenligner fill-rate osv.. så ligger det bak.

Du må ikke alltid ta 3DMark som god fisk ;)

Endret av RamGuy
Skrevet

3dmark sluttet å vise ytelsesboost for 2 år siden.

Dagens nye kort scorer ikke noe bedre pga den lave oppløsningen i testen.

Sett opp til 1600*1200 med AA osv så ser du store forskjeller.

Skrevet

hva ville dere gått for om dere skulle hatt en bærbar pc man kan kjøre conan greit på?

jeg MÅ ikke ha den beste som er å oppdrive..bare tenkte å kjøpe en god maskin nå..lei av å slite i spill som wow..ja dere hærte rett=(

så hva er "users choice"? ;)

Skrevet
Snakker du 8800GTX eller 8800M GTX nå?

Age of Conan er dårlig på SLi, jeg kjenner folk med 2x 8800GT i SLi som ikke klarer det med alt på maks på 1600x1200, hvordan forventer du at 2x 8800M GTX skal ta det på maks på enda høyere oppløsning? :roll:

Er jo kjent at 3DMark fort gir et helt feil bilde, bare se på HD4850 og HD4870 som yter generelt dårlig i 3DMark men langt bedre i spill? Ut ifra 3DMark testene skulle man jo tro at HD4870 ikke var i nærheten av GTX 260, men så er det faktisk overall bedre?

Samme er det egentlig med 8800M GTX i 3DMark, det scorer nesten på nivå med et 8800GTS 320MB (G80) men om du tar å drar frem noen spill, sammenligner fill-rate osv.. så ligger det bak.

Du må ikke alltid ta 3DMark som god fisk ;)

Jeg har ikke spes sansen for 3Dmark selv egentlig, men et eller annet referansepunkt må man sette. Dersom AoC ikke støtter SLI blir det en annen diskusjon, men i utgangpspunktet bør to 8800M GTX SLI drive dette, igjen glatt. Jeg sa ikke noe om 1900x1200 dog :)

Tok en test på et nettsted her hvor man kunne teste maskinvare opp mot AoC, havnet da 1/3 under optimal, med X9000 prosessor ville nok maskinen trådt over, eller tett opp mot øverste grense. Skal se om jeg kan finne igjen denne linken.

Skrevet

Vil jeg tjene\tape mye på å kjøpe sli?

blir litt usikker på om jeg trenger dette i en bærbar nå :p

trodde det skulle gruse alt som er,men tok nok litt feil..

vil kunshan d900 med 2,66ghz quad+ gf 8800gtx(single) være bra nok for de fleste spill?eller bør jeg gå over den magiske 20.000grensa med sli?

Jeg digger å spille å sånn,men som nevnt tidligere,mulig interessen ikke er så høy at jeg absolutt må ha alt på max:P

jeg er vant til et gf 6200 og brodern hadde 8600gt før å det var "dritbra" å nå har han 9800gtx(superclocked)som er sinnsykt!

Men 1x 8800 eller 2x?verdt de 4000+ for 2?

hvor høyt kan jeg gå i crysis,aoc og cod4 uten lag med ett kort i stedet for sli?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...