Gå til innhold

motorsport på Bjerkebanen


okki

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for hyggelige tilbakemeldinger

 

@von-schnellfahrer den blurrete bakgrunnen kommer av at jeg panorerer. Brukte et objektiv med stabilisering, men likevel så er det vanskelig å få til en klar bakgrunn. Spørsmålet er om man ønsker det også.. Jeg føler at den blurrete bakgrunnen fører til at bildet kommuniserer fart og action.

Lenke til kommentar
Takk for hyggelige tilbakemeldinger

 

@von-schnellfahrer den blurrete bakgrunnen kommer av at jeg panorerer. Brukte et objektiv med stabilisering, men likevel så er det vanskelig å få til en klar bakgrunn. Spørsmålet er om man ønsker det også.. Jeg føler at den blurrete bakgrunnen fører til at bildet kommuniserer fart og action.

Sant!... Men når du har IS i objektivet og du skal panorere er det to ting som må vurderes.. Har du valg mellom IS type 1 og 2 = velg type 2 (den er lagd for panorering!)...

Har du kun en type IS = Skru av IS (ellers blir ikke actionbakgrunnen like god...)

EDIT: Likte forresten motivet!!

Endret av von-schnellfahrer
Lenke til kommentar
Sant!... Men når du har IS i objektivet og du skal panorere er det to ting som må vurderes.. Har du valg mellom IS type 1 og 2 = velg type 2 (den er lagd for panorering!)...

Har du kun en type IS = Skru av IS (ellers blir ikke actionbakgrunnen like god...)

EDIT: Likte forresten motivet!!

 

Men det finnes jo linser med en type IS som selv oppdager om man panorerer!!

Eller tar jeg feil

Lenke til kommentar
Sant!... Men når du har IS i objektivet og du skal panorere er det to ting som må vurderes.. Har du valg mellom IS type 1 og 2 = velg type 2 (den er lagd for panorering!)...

Har du kun en type IS = Skru av IS (ellers blir ikke actionbakgrunnen like god...)

EDIT: Likte forresten motivet!!

 

Men det finnes jo linser med en type IS som selv oppdager om man panorerer!!

Eller tar jeg feil

Av seg selv? hmmm... aldri hørt om, men tror i så fall ikke at prisen på de objektivene ligger i consumer klassen....

 

EDIT: My bad :blush: .. litt google og jeg lærte noe nytt i dag også.. Det finnes IS som oppdager panorering! eks. Canon 55-250mm f/4-5.6 .. Dog vet jeg ikke hvor bra den virker!

Endret av von-schnellfahrer
Lenke til kommentar

Objektivet jeg bruker er Canon EFS 18-55mm f3.5/5.6 IS. Neste gang så skal jeg teste med å skru av IS, kan hende resultatet blir bedre da. Kameraet, et 30D, har støtte for følgefokus. Ikke sikker på hvordan det påvirker IS-en.

Lenke til kommentar
Objektivet jeg bruker er Canon EFS 18-55mm f3.5/5.6 IS. Neste gang så skal jeg teste med å skru av IS, kan hende resultatet blir bedre da. Kameraet, et 30D, har støtte for følgefokus. Ikke sikker på hvordan det påvirker IS-en.

God idè! Kan ikke love at det blir bedre (for det er absolutt et bra bilde du allerede har tatt), men man lærer mens man lever :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...