Gå til innhold

E8400, Corsair Dominator 1066mhz 2x2GB og Asus Maximus Formula som venter på å bli klokket


Anbefalte innlegg

Som tittelen sier vil jeg klokke CPU, RAM og HK. Har allerede klokket mitt Radeon 3870X2, Core: 891mhz Memory: 999mhz, har en Noctua NH-U12P, med en vifte som blåser inn og en som blåser ut. Temp. i kabinettet er fra 22-30 grader. CPU ligger på 30-31 grader idle og 35 grader max på load. (Tror Noctua sin kjølepasta er for dårlig :p Ellers så ble det litt for mye :) )

 

Når jeg prøvde å klokke så ble Asus kortet _litt_ for avansert, har aldri klokket før så når jeg klokket så tror jeg det ble litt feil. Satte minne frekvens på 1066mhz og stilte core på 2V og maskinen ble ustabil. Så det jeg trenger er en guide for å klokke CPU, RAM og HK med Asus Maximus Formula. Ville blitt veldig takknemmelig :)

 

Noen som har tips til hva volt skal stå på NB og SB?

Og jeg kunne tenkt meg å klokke CPU til 4Ghz hvis det gir meg bedre FPS i Crysis :)

 

 

 

 

Mvh. Jeppfi : )

Endret av Jeppfi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

huff 2 volt hørtes farlig ut. kan du ikke bruke asus sitt overklokkings verktøy? asus ai booster.

du finner download her: http://support.asus.com/download/download....SLanguage=en-no

 

søk på maximus i søkefeltet så finner du alle utilities til dette kortet. har selv det samme hovedkortet men klokker bare opp fsb til 366 slik at total overklokk bare blir 10 %, altså 3,3 ghz. programmet viser core temp så det er ganske trygt til å klokke med vil jeg tro.

Endret av minimum payne
Lenke til kommentar
huff 2 volt hørtes farlig ut. kan du ikke bruke asus sitt overklokkings verktøy? asus ai booster.

du finner download her: http://support.asus.com/download/download....SLanguage=en-no

 

søk på maximus i søkefeltet så finner du alle utilities til dette kortet. har selv det samme hovedkortet men klokker bare opp fsb til 366 slik at total overklokk bare blir 10 %, altså 3,3 ghz. programmet viser core temp så det er ganske trygt til å klokke med vil jeg tro.

 

Nei... Ai Booster er for pyser.

 

TIl trådstarte@ Hadde eit sånt kort før. Var skikkeleg bra å klokke quad på luft med. Men uheldigvis stoppa kortet mitt ved 500 FSB. For å klare 4 ghz, som CPUen din burde klare :p , så må du ha 445 fsb. Hvis du kunne ha ramsa opp alle innstillingane i bios, kunne eg gjett deg eit forslag :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...