Gå til innhold

Bag/sekk/veske/bæreinnretning til kamera på langtur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ut å reise på nyåret, og kommer til å gå mye med stor tursekk. Noen som har noen smarte løsninger for hvordan jeg skal frakte et digitalt slr i tillegg til 2-3 obj. og muligens stativ? Bør være forholdsvis lett tilgjengelig, så det utelukker å dytte det ned i sekken :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes mindre kamera-bagger som du kan ha på magen; men jeg vet ikke om du da må kjøpe ryggsekk, kamerasekk og seler fra samme produsent.

Hva har du tenkt å ha med deg ?

Tom

Skrevet
Tenkte du på bortsett fra fotoutstyr? Det mest ekstreme blir nok full pakke med telt og sovepose for et par uker ute.

Det var foto-utstyret jeg tenkte på. Det høres ut som om det blir en del "ut i naturen"; eller er det bare det ?

Tom

Skrevet

Det er nok det det blir ja :)

Nikon d40, nikon 18-55 kit, 55-200 vr og muligens et fast vidvinkel/normal. Samt renseutstyr og annet nødvendig.

Forøvrig fint med tips på "annet nødvendig" også :)

Skrevet

Da tar ikke utstyret så stor plass; så noe du kan ha på magen og som festes på en eller annen måte, er det som du bør lete etter. Jeg vil tro at det er kit-en og telen som er det som bør være lett tilgjengelig. Så det siste objektivet kan ligge i en beskttelses-pose i selve rygg-sekken

Det du trenger ekstra, er nok batterier og minnebrikker.

Tom

Skrevet
Da ser det ut som det blir en Lowepro Off Trail 2. Siden den består av 3 moduler skulle det gå greit å tilpasse den som jeg måtte ønske :)

Det høres ut som et fornuftig valg. Hadde tidligere en mindre utgave av den. Den gang kameraene var analoge og mindre i størrelse (Nikon F-501).

Tom

Skrevet

Har lurt litt på samme løsning selv om ikke akkurat blir noen langturer inkluderende sovepose med det første. Jeg løste det på en mindre elegant måte ved å ha de 2 etuiene som mine 2 Sigma linser kom i hengende i reimen som går over brystkassa (evt 1 avhengig av hva jeg tar bilder av, har en 105mm Macro og 10-20mm vidvinkel). På den måten kan jeg bytte linser uten å måtte av med sekk osv. Ekstra minnebrikke har jeg i jakke/bukse lomme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...