Epp Skrevet 22. juni 2008 Skrevet 22. juni 2008 (endret) Sikkert et dumt spørsmål, men jeg skal kjøpe et Cooler Master Elite 300 for å byggen en PC med en E7200 CPU og stock vifte. Elite 330 har en side air vent for CPUen. Se bildet under: Hva gir best kjøling? CPU vifta suger inn luft fra denne ned på kjøleribbene CPU vifta blåser ut varm luft? omgivelsestemperaturen vil være 25-35C (altså ikke i Norge ) Skal ha en 120mm noctua i front av kassa og ei 120mm bak for luftgjennomstrømning. Grafikkkortet er et XFX 8500GT med passiv kjøling. Er ikke en spill pc... Endret 22. juni 2008 av Epp
Mr.M Skrevet 22. juni 2008 Skrevet 22. juni 2008 Hva gir best kjøling? CPU vifta suger inn luft fra denne ned på kjøleribbene CPU vifta blåser ut varm luft? CPU-vifta skal suge friskluft utenfra, gjennom air-duct'n. På den måten får man også luftstrøm over VRM/Mosfet området på hovedkortet. Kan med fordel også montere en stillegående 80x80 vifte i selve døren/air-duct som "skuffer inn" ekstra med luft.
Epp Skrevet 22. juni 2008 Forfatter Skrevet 22. juni 2008 (endret) CPU-vifta skal suge friskluft utenfra, gjennom air-duct'n. På den måten får man også luftstrøm over VRM/Mosfet området på hovedkortet. Kan med fordel også montere en stillegående 80x80 vifte i selve døren/air-duct som "skuffer inn" ekstra med luft. Det betyr at vifta jeg har hatt de siste 5 åra var montert feil vei (kom ferdig på kjøleribbene så jeg trodde den skulle suge ut varm luft fra CPUen..) Har akkurat nå byttet til en Zalman og det ble 10-12C lavere CPU temperatur Jeg har laget en hjemmelagd air duct på det gamle kabinettet... Neste steg blir et Elite 330 kabinett eller lignende... Noe som ikke bråker så som det gamle... Endret 22. juni 2008 av Epp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå