Gå til innhold

Anbefalte innlegg

En litt kjedelig ettermiddag, endte med at jeg tok et par bilder av familiens "favoritt" kamera. Det var da jeg tenkte kanskje noen andre også kunne ha glede av å se eldre kameraer eller kamerautstyr (som nesten den dag i dag virker)... Hensikten med dette emne her var da egentlig ganske enkelt; Har noen noe gammelt kamerautstyr som kunne vært interressant for andre også , vis det frem... :)

PS! Det hadde ikke gjort noe med en liten historie bak utstyret... :thumbup:

 

Om dette emne faller i smak er heller uvisst, men gi gjerne tilbakemelding om det bare skulle være bortkastet!

Endret av von-schnellfahrer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det bruker 127-film. En mindre variant av den mer vanlige 120-filmen som brukes i alle mellomformatkameraer i dag.

Der ringte det i en bitteliten bjelle langt bak i hodet. Var det noe mer kjetn som brukte den film-typen ?

 

Tom

Zaft: Glem det. Det er faktisk ikke verdt en eneste krone, i og med at det det ikke er i pen stand. Bruk det isteden, men blend godt ned. Det er en Anastigmat, og den optikken brukes kun til søkerbildet på seriøse kameraer.

 

Tom: Ikke av den seriøse typen. Dette er vel formatets høydepunkt. Her er min aller første TLR. Det er ikke i bruk lenger, siden jeg har Rolleiflex. Denne Ikoflex-modellen fra Zeiss bruker Anastigmat i likhet med det kameraet jeg viste lenger oppe i tråden.

 

Er det ingen flere som har noe å vise frem?

post-76334-1214120506_thumb.jpg

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Er det forresten ingen som har noe skikkelig gammelt utenom meg og trådstarter?

Det var ikke overflod av antikk nei... :no: Men alle bidrag er velkommene...

 

Slutt å klag, ellers legger jeg inn bilde av Nikon N65 som må regnes å være antikk nå som 1-2 år gamle kamera regnes som gamle!

:!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...