Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Leke med livet?


Gjest crazy?

Anbefalte innlegg

Irrasjonell? Ja vel?

 

Jupp, mine depresjoner har utledet fra irrasjonell tankegang; mener ikke det er slik for alle, dog - det er ikke irrasjonelt å utvikle depresjon etter å ha blitt misbrukt over flere år, til eksempel.. Og ikke så hårsår a. <3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Eg leker med livet noen ganger for å få et "adrenalin rush". Som f.eks å hoppe fra 15 meter i vannet uten å vite nøyaktig hvor djupt det er, du må hoppe lang ut for å faktisk teffe vannet. Eller klatre uten sikring. Kjøre rask i svingen med motorsykkelen på bondeveier osv osv. Har aldri gjort dette pga depresjon. Har alltid gjort det får å få ett skikkelig kick, du lever bare en gang, hvorfor ikke gjøre noe ut av det?

(bare pga eg gjør det betyr ikke at du må)

Men adrenalin kick er det kjekkeste eg vet i livet, hvem trenger dop? :!:

Lenke til kommentar

Det er vel mange måter man kan leke med livet sitt. Bare det å kjøre en tur i byen kan være potensielt farlig. Jeg er en klatrer noe som i seg selv er en ekstrem sport hvor folk dør. Gjør jeg det for å leke med livet mitt? Nei. Men føler jeg meg på toppen av verden når jeg vet at jeg mestrer noe som er livsfarlig?. Ja.

Lenke til kommentar

tja kan vel si at jeg har "lekt" med livet mitt utallige ganger.

 

F.eks : Innhallert Lightergass, dette var før jeg fant ut at det er utrolig farlig.

 

Balansert på en sementsilo som er 40m høy, uten noe somhelst sikring.

 

Proppa i meg Somadril og øl fordi det var digg rus, men fant ut at det er kraftig vanedannende, so kutta ut det for en stund sida.

 

Rart jeg ikke er død :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg har gjort det mange ganger. Ikke fordi jeg hater livet, men fordi jeg elsker det.

Det høres kanskje veldig klisje' aktig ut nå, men det er et faktum.

Jeg har helt siden jeg var liten søkt fart og spenning og for å være ærlig er det et mirakel at jeg ikke har blitt drept i trafikken enda selv om jeg idag kjører forsvarlig.

 

For en tid tilbake fikk jeg en stor deprisjon og måtte faktisk til legen.

Grunnen til dette var rett og slett at jeg ikke hadde fått nok spenning i livet i det siste. Jeg har blitt vant til en livsstil med fart og spenning, men da den forsvant så forsvant også mye av livsgnisten min.

Lenke til kommentar

Jaja.. Om du vil ha eksempler på korleis ein kan leike med livet er det berre å bla opp Jackass 1 og 2ern. Det er ein god del ting som kan gå verkeleg galt der, om uhellet først er ute.

 

Noko eg vil anbefale alle er brakehopping. Brake er ein type busk som lev litt opp i fjellsidene. Desse buskane stikk noko forferdeleg, men er enormt kjekke å klatre i. Dei veks som regel tett saman og difor kan ein hoppe frå brake til brake. Det kjekkaste er å ha kappløp ned fjellsida.

Lenke til kommentar
Uhell? Snakker om å med vilje kjøre inn i f.eks. en fjellvegg. Men det hører egentlig ikke hjemme i denne tråden

Ja det var vel det vi snakket om. Råkjøring i trafikken for adrenalinets del. Om det kan kalles selvmord kan man jo diskutere.

 

 

PS: Klatring er ikke nok adrenalin for meg, selv om jeg har liten erfaring med det.

Endret av Rasch
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...