Gå til innhold

kjøpt delene.. satt den sammen.. hva nå?


Anbefalte innlegg

jeg mener.. er det noen spesielle bios-instillinger jeg burde være obs på å få med meg? :oops: foruten å stille hastigheten på prosessoren riktig?

Og ta tenker jeg ikke for å overklokke eller noe, men for å få mest mulig ut av den mens den kjører "normalt"

 

har følgende:

 

Asus P4PE/GL/F/S-ATA Hovedkort

TwinMOS PC2700 DDR-DIMM 512MB CL2

Intel Pentium 4 2.4 GHz Boxed

Sapphire Radeon 9100 Atlantis 128MB DDR

Western Digital Caviar 120GB IDE 7200RPM

 

.. resten er vel ikke så viktig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja ikke la skrutrekkeren eller noe ligge igjen på hk, dette gjelder goså skruer. Pass på at goop er lagt på med vifte på toppen der det skal være, allekort er trykket skikkelig nedi. Kablene er montert riktig (led påknapp osv), den ringen kan du dra de ledningene nevnt forrige stning igjenom (to ganger samme vei holder)

 

Ellers er det bare ås kru på og krysse fingrene (pas på at psu er på 220volt)

 

Dette er bare standard forslag

Lenke til kommentar

Som sagt kan du jo alltids sjekke CPU hastighet, har ikke Asus selv, men det er vel innstilt slik at du setter på akkurat den cpu,en du har.

 

Med AMD blir dette:

 

XP 1600+

XP 1800+

XP 1900+

Osv... Bare å sette på riktig.

 

Du kan også passe på at CAS latency (CL) står på 2, ikke 2.5 osv.. Dette er da under RAM-settings.

 

Passe på at du disabler/enabler interne PCI utstyr som LAN, audio osv. Skal du bruke eksternt PCI audio kort når du har det integrert i hk, er det veldig viktig å disable det interne. Dette gjelder da så klart andre applikasjoner med unntak av LAN, der det er mulig å ha flere kort koblet til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...