Gå til innhold

AoC: Sliter med MS hopp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Jeg sliter med at ms'en min hopper. Den ligger på 50-90, så plutselig hopper den opp på 3000-6000 og blir der i 5-10 sek. Dette gjør det veldig frustrerende/vanskelig å spille. Dette skjer ca hvert 30 sek. Hva gjør jeg?

-Simen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pastet fra guild-forumet, kanskje det er noe av det samme:

I thought id post this little bit of info after explaining this in /gu yesterday evening to someone. I'm thinking it might come in handy to a number of players.

Ill use my viruschecker package as an example (NOD32) but various other packages have the same options and abilities.

Like many modern viruschecker packages NOD32 has a internet system virus scanner which basically scans files on the fly that access the internet. In the case of game.exe files such as that of AgeOfConan.exe this can cause all manner of latency issues. However you can exclude the aoc.exe file by configuring your viruschecker correctly.

For NOD32

You press the IMON tab, then SETUP tab (in the righthand window) then goto the Miscellanious tab, you then push the edit button within the Exclusion box/zone.

You then Add the AgeOfConan.exe to the exclusion list. Accept all the changes and start playing...

Obviously your exe file itself is still protected by the normal virus package scan and monitoring systems, something you may also wish to tweak as well. I have mine so its locked off accept for patch changes and only checked when i perform a manual scan.

Anyway hope this helps.

Skrevet

Er en longshot, men alle jeg kjenner som har canal digital abonoment sliter fryktelig med ms hopp og mister tilkoblinga en liten stund. Hvis du har canal digital er det muligens grunnen. De sliter litt denne mnd. av ukjent grunn.

Skrevet
Er en longshot, men alle jeg kjenner som har canal digital abonoment sliter fryktelig med ms hopp og mister tilkoblinga en liten stund. Hvis du har canal digital er det muligens grunnen. De sliter litt denne mnd. av ukjent grunn.

Jeg har canal digital :)

faen ass.. noe jeg kan gjøre da?

Skrevet
bump, ingen som vet noe jeg kan gjøre? spillet er omtrent uspillbart atm :(

avslutt alt du ikke trenger før du starter aoc. f.eks antivirus, anti spy osv. du trenger vel ikke slikt når du spiller, går ut ifra at du ikke laster ned menst du spiller.

men jeg tror at dette kan være noe med at serveren er litt ustabil. har selv samme problemet av og til, og ser at mange ingame også har det. f.eks at hele gruppa plutselig får 8k ms.

helt normalt for et helt nytt mmo spill tbh. bare gi det litt tid så fikser funcom det.

Skrevet (endret)

Bruker du trådlaust eller kabla internett?

Visst du har trådlaust utan perfekt forbindelse, så er ikkje det særleg optimalt å spele med. Men merker du problemet i andre spel, også?

Endret av Quote

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...