Gå til innhold

Fremstilling av egne printkort - PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De fleste høyskoler har OrCAD, et utmerket program for kretskort-design. Jeg tipper at hvis du som ungdomsskoleelev møter opp på en høyskole og spør om de har studentversjon av OrCAD så får dere sikkert låne en...

 

(Akkurat som om dere ikke laster det ned fra internett alikevel...)

 

Det verste er egentlig gjort når du har designet kortet. OrCAD gjør at du kan "teste" designet før du printer det på folie/overheadpapir. Genialt program.

 

Når dere har utlegget ferdig, så er det en smal sak å finne en plass der de kan hjelpe deg med dette. Høyskoler, vg skoler og kanskje bedrifter hvis dere har litt peil på hva som skjer i nærmiljøet.

 

DrErling

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Den beste etsemetoden er å bruke jernklorid.

Man kan enten "røre" rundt i veska sjølv, men det mest effektive er å bruke ein spesial beholder og ei luftpumpe.

 

Fordeler:

Rask

Enkel

Billig

godt resultat

 

Ulemper:

litt grisete (ps, søl går aldrig vekk. så ikkje bruk finkleda, og ikkje hold till på det fine stueborded)

Lenke til kommentar
:woot:  Glad jeg går på elektro Gk ,, jeg kan gjøre alt der Gratis  :yes:

 

Gla for at jeg har venner, som jør det for meg! :lol:

 

Enig i den.

Har en kamerat som jobber på Defa (de som produserer alarmer og kupevarmere), derfra får jeg "proffe" kretskort når som helst.

De har også noen fiffige datastyrte kretskort loddere, slik at kompliserte loddeopersjoner går unna med et enkelt tastetrykk. 8)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...