Gå til innhold

Nedtelling fra 100000. Les REGLER i første post! Generll diskusjon påfølger nå.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor egentlig? For la oss ta for oss din siste post:

100000 - 3924 = 96076, som egentlig skulle ha resultert til ditt tall.

Mulig jeg tar grundig feil, er ikke noe mattegeni

 

 

Hvorfor egentlig? For la oss ta for oss din siste post:

100000 - 3924 = 96076, som egentlig skulle ha resultert til ditt tall.

Mulig jeg tar grundig feil, er ikke noe mattegeni

Lenke til kommentar

96075

 

Grunnen er at hvis man ser på post nummer 2 i denne tråden. Altså posten etter førstepost, så er tallet der 99999 fordi tallet i førstepost er 100000. Hvis man da tar 100000 - 2 får man 99998 og ikke 99999, men hvis man plusser på 1 i det regnestykket (100000 - 2 + 1 = 99999) blir det riktig.

 

Derfor. :)

Endret av Movieheart
Lenke til kommentar

Det blir også feil med den metoden som blir brukt nå, fordi folk skriver poster som:

7

 

Den posten som selveste Loso skrev teller også som en post i nedtellingen med det nye systemet, derfor mener jeg det ikke funker. Vis vi da fortsetter med "100000 - (ditt post nummer) = Riktig tall"-prinsippet kan folk skrive hva som helst og vi vil fortsatt komme nærmere "målet".

 

Min konklusjon er at vis det nye systemet skal taes ibruk kan tråden like greit hete "Første mann til 100 000'ende post" (dårlig eksempel men:P).

 

Beklager tungvint skrivemåte. Er ikke så veldig flink til å formulere meg. Håper noen skjønte poenget mitt.

Lenke til kommentar

96063

 

For hvis jeg hadde skrevet 96064 nå, hadde det blitt feil da jeg skulle kontrollere. Har nemlig ordnet så tallene har blitt riktig en del ganger :p

Men denne tråden er jo bra for morro skyld

 

EDIT: desuten står det i førstepost at alle poster som ikke inneholder tall skal rapporteres, men jeg er ikke slik som visse andre her i tråden *HOST KREMTt*

Endret av Dernel
Lenke til kommentar

96062

 

Skjønner poenget ditt svangstu. Men i følge reglene i førstepost står det at alle poster skal inneholde et tall som teller ned. Derfor må vi også regne med at det er et tall i samtlige poster, enten om det er feil tall eller ikke noe tall i det hele tatt. Det blir som sagt litt feil, men hvis vi skal gjøre det annerledes blir vi da aldri ferdig.

 

Meningen med denne tråden er da også og komme ned til 0. Og da er det jo best å gjøre det på fortest mulig måte.

 

EDIT: Jeg tror også det blir litt feil og rapportere og slette alle innlegg som ikke inneholder nedtelling. Da blir vi da aldri ferdig. Nei, jeg stemmer for at vi fortsetter slik vi har det nå jeg. Så blir det rett antall poster.

Endret av Movieheart
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...