Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc'n er blitt utrolig treg! Prøvd 2 OS uten hjelp: S Kjørt memtest uten feil og.


Anbefalte innlegg

Nå har det seg slik at pc'n min har blitt møkktreg! Skjønner ikke hvorfor.

Trudde det var rammen, da jeg har fått feilmelding om noe som angikk minne når jeg kjørte Utorrent en gang.

Kjørte Memtest, og ingenting var feil med rammen.

Så da lurer jeg på hva det kan være?

Kan det være skjermkortet? Har ikke virka som det har fungert 100% fra starten av.

 

Takker for hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg forstår det riktig så har du formatert og innstalert 2 os.

 

Du har en del muligheter, men du bør være litt mer spesifik i hva som går tregt.

 

Noen muligheter i alle fall :

 

*Overopphetet skjermkort : Hybelkanin jakt & destroy. Fiks luftflyten i kabinettet ved å rydde o kabler.

 

*Cpu overopphetet og klokkes ned : Samme som over + sjekk at kjøler sitter godt på. Sjekk også tempen på Cpu I bios og la vær å bruke et standard termometer som du putter i bakenden.

 

*For lite strøm til skjermkortet? Plugg Inn den ekstra kabelen eller prøv med en kabel som ikke deler strøm med hd, dvd drev etc.

 

*For lite strøm til hovedkortet? Sjekk at alle strømkabler til hk står i.

 

Masse andre muligheter selvsagt.

Lenke til kommentar

Last ned HijackThis legg i egen mappe på skrivebordet.

Start programmet og velg "Trykk scan og save log"

Post HijackThis.txt

 

Minne gjør som regel aldrig at pcen blir treg.

Starter en brikke og bli dårlig er det som regel bluescreen og frys-lås som inntreffer.

 

Anngånde test av minne skal alltid korreket spenning-timing-mzh settes manuelt og bruke memtest86+ 2.01 for og teste.

 

Ettersom som du overklokker har du vel kontroll på alt av temp.

 

At den er treg holder ikke som forklaring.

Du må forklare hva.

 

Boot trykk f8 flere ganger velg sikkerhetmodus.

Si om den er treg her og.

Lenke til kommentar

Regner med at det ikke er noe dritt på maskina som kludrer, iom at jeg installerte Vista igjen i forrige uke, hadde Xp x64 før, og trudde den krasja med resten. Noe den ikke gjorde.

Maskina går forsåvidt tregt på alt som heter programmer. bruker god tid på å starte Winamp f.eks. Lengre tid enn før ihvertfall.

 

God luftflyt har jeg, det er jeg 100% sikker på, har akkurat fjerna støv i maskina og.

CPU ligger på ca 32-35 grader idle. GPU holder ca 40-45 grader idle.

Lenke til kommentar

Har også hørt at 3870 skal dra COD4 med allt på fullt uten lagg, mitt lagger når det kommer airstrikes forran meg som jeg ser, eller mange eksplosjoner.

Ihvertfall når folk hiver røykgranater, og jeg ser inn i tåka så lagger det, lagger meget mye når jeg løper gjennom den og. Skal det vara slik?

GPU er IKKE klokka.

Lenke til kommentar

Hmm, hva med å ta en test av harddiskene dine?

Last ned Hd tune og sjekk om diskene er I pio mode, Dma mode eller UDMA mode.

 

Du kan jo også teste overføringshastigheten her i hd tune, noe som bør gi deg ca 45Mb+ minimum, har du langt under dette så har du et stort problem en eller annen plass (diskkontroller eller harddisk) noe som kan entes fikses med en ny hovedkorts driver for enheten eller ved å sjekke om du har defekte sektorer på hd.

 

Regner med at du har Smart på hard diskene.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Er på spill og alt, forsåvidt, men laggen er jo selvsagt bare på spill.

Maskina er treg ellers.

 

Har kjørt Prime95 i et døgn uten feil, så er ikke noe gæli med klokken på CPU..

 

Skal kjøre 3Dmark en gang til for å se etter artifacts, så skal jeg si ifra!

Lenke til kommentar

Begge diskene står i UDMA, scanna den på error scan, og fikk ingen feil.

Jeg regner med at det er C disken jeg skal scanne og sjekke, for det er der OS og alt det andre ligger.

 

Fikk error på installasjon på ATItool, så har ikke fått testa det..

Har 3Dmark liggende, så kan sjekke dette, men hadde ingen artifacts før..

 

Jo, faktisk. Når skjermen sto på full oppløsning, fikk jeg noen striper som gikk på langs av hele skjermen, ikke veldig synlige. Bare såvidt.

 

Har også no flimring på skjermen nå, men trur kanskje det er skjermen som er slik og ikke GPU.

Endret av -pyrion-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...